Asahi Group Holdings, jedna z największych japońskich firm produkujących napoje, stoi w obliczu zakłóceń w dostawach piwa w całym kraju w wyniku ataku ransomware ransomware ransomware, który sparaliżował jej systemy.
Zgodnie z najnowszym ogłoszeniem, firma po raz pierwszy wykryła cyberatak 29 września i natychmiast powołała Centralę Reagowania Kryzysowego w celu zbadania sprawy. Atak był wymierzony w serwery Asahi, co skłoniło firmę do odizolowania dotkniętych systemów, aby zapobiec dalszym szkodom.
Ręczne operacje podczas awarii systemu
Oparte na systemie procesy składania zamówień i wysyłki pozostają zawieszone, a komunikacja e-mailowa ze źródeł zewnętrznych jest obecnie niedostępna. Aby kontynuować działalność, firma rozpoczęła częściowe ręczne przetwarzanie zamówień i wysyłkę.
Zakłócenie dotyczy wielu jednostek krajowych, w tym Asahi Breweries, Asahi Soft Drinks i Asahi Group Foods.
Dochodzenie w sprawie potencjalnej kradzieży danych
Chociaż Asahi potwierdziło, że ślady sugerują możliwość nieautoryzowanego nieautoryzowany transfer danych, firma nie ujawniła, jakiego rodzaju informacje mogły zostać naruszone. Zewnętrzni eksperci ds. cyberbezpieczeństwa pomagają sztabowi kryzysowemu w określeniu charakteru i zakresu potencjalnego naruszenia danych.
Prezes i dyrektor generalny grupy Asahi, Atsushi Katsuki, przeprosił interesariuszy za zakłócenia. "Chciałbym szczerze przeprosić za wszelkie trudności spowodowane przez naszych interesariuszy w związku z niedawnym zakłóceniem systemu" - powiedział.
Dodał, że firma kontynuuje dochodzenie w celu ustalenia charakteru i zakresu potencjalnego nieautoryzowanego transferu danych. "Dokładamy wszelkich starań, aby przywrócić system tak szybko, jak to możliwe, jednocześnie wdrażając alternatywne środki w celu zapewnienia ciągłości dostaw produktów do naszych klientów" - powiedział Katsuki.
Na zakończenie podziękował interesariuszom za cierpliwość i zrozumienie. "Doceniamy Państwa zrozumienie i wsparcie"
Plany odbudowy i przywrócenia
Asahi przygotowuje się obecnie do częściowego i stopniowego wznowienia działalności operacji call center w tym biur obsługi klienta dla Asahi Breweries, Asahi Soft Drinks i Asahi Group Foods, z zamiarem rozpoczęcia tego w tygodniu 6 października.
Chociaż firma nie przedstawiła jasnego harmonogramu pełnego przywrócenia systemu, potwierdziła, że potencjalny wpływ incydentu na jej wyniki finansowe za rok obrotowy kończący się w grudniu 2025 r. jest nadal analizowany. Zakres zakłóceń jest obecnie ograniczony do Japonia.
Źródło(a)
Grupa Asahi Ogłoszenie