Obawa o zasięg pozostaje zmartwieniem właścicieli pojazdów elektrycznych. Panasonic ujawnił jednak, że może być bliski przełomu, który może zwiększyć zasięg jazdy o 25 procent.
Gigant akumulatorowy opracowuje system akumulatorów o większej pojemności magazynowania energii poprzez wyeliminowanie anody na etapie produkcji. Według doniesień agencji Reuters , Panasonic ma nadzieję, że technologia ta będzie gotowa do końca 2027 roku.
Ładowanie baterii po raz pierwszy spowoduje powstanie anody litowo-metalowej. Metoda ta umożliwi Panasonic upakowanie większej ilości aktywnych materiałów katodowych, zwiększając w ten sposób pojemność energetyczną przy zachowaniu tej samej objętości.
Aby umieścić wzrost zasięgu jazdy w kontekście, 25-procentowy wzrost doda około 90 mil (145 km) do Tesli Model 3, bez żadnego wzrostu masy lub obecnego rozmiaru akumulatora. Oznacza to, że najtańszy samochód Tesli może przejechać około 450 mil na jednym ładowaniu.
Panasonic planuje również obniżyć koszty poprzez zmniejszenie proporcji niklu używanego w baterii. Gigant energetyczny nie wskazał jednak, czy nowa technologia spowoduje obniżenie kosztów pojazdów elektrycznych dla Tesli i innych producentów pojazdów elektrycznych.