Panasonic zamierza postawić na swoim i rozpocznie masową produkcję baterii półprzewodnikowych w przyszłym roku fiskalnym.
Według Shoichiro Watanabe, CTO Panasonic Energy, najpierw zostanie wyprodukowana pilotażowa partia baterii półprzewodnikowych, aby klienci mogli ocenić ich koszt i niezawodność w ciągu najbliższych dwóch lat. Inni producenci baterii półprzewodnikowych, tacy jak Toyota, Samsungczy CATLrównież wyznaczyli rok 2027 jako rok, w którym ogniwa półprzewodnikowe osiągną krytyczną masę produkcyjną, dzięki czemu będą mogły być komercyjnie wykorzystywane w samochodach elektrycznych, dronach, robotach lub urządzeniach do noszenia.
Akumulatory półprzewodnikowe firmy Panasonic będą w pierwszej kolejności przeznaczone do urządzeń humanoidalnych, takich jak Tesla Optimusponieważ firma uważa technologię półprzewodnikową za bardziej odpowiednią dla robotów i dronów ze względu na wysokie koszty produkcji. Baterie półprzewodnikowe oferują znacznie wyższą gęstość energii, nawet do 500 Wh/kg, niż obecne ogniwa litowe z ciekłym elektrolitem, dzięki czemu mogą mieć większą moc przy tej samej powierzchni.
Ogniwa półprzewodnikowe są również bezpieczniejsze i mogą wytrzymać wyższe temperatury, dzięki czemu nadają się do bardziej niebezpiecznych środowisk, w których mogą być wymagane roboty i drony."Chcemy wejść na rynek, odkrywając możliwości baterii półprzewodnikowych", wyjaśnił dyrektor techniczny Panasonic.
Bateria Panasonic 4680 dla Tesli
Podczas gdy pilotażowa bateria półprzewodnikowa Panasonic zostanie uruchomiona w przyszłym roku, firma rozpocznie masową produkcję baterii 4680 poinformowała Watanabe.
Panasonic produkuje obecnie 2170 ogniw dla Modelu Y i innych pojazdów Tesli w USA, a Elon Musk był opierał się aby przyspieszyć rozwój baterii 4680 i zwiększyć moce produkcyjne Tesli w Giga Texas.
Tesla prawie zrezygnowała z produkcji ogniw 4680, ponieważ jej koszty produkcji nie były na równi z kosztami jej dostawców Panasonic czy LG. Następnie ogłosiła suchą katodę i nie tylko pozostała w grze, ale teraz chce rozszerzyć produkcję akumulatorów 4680 dla obecnych i przyszłych pojazdów, najwyraźniej z niewielką pomocą firmy Panasonic.
Obecne zestawy akumulatorów 4680, które Tesla produkuje i wykorzystuje w Cybertrucku, oferują raczej powolne ładowanie krzywą ładowaniawięc ciekawie będzie zobaczyć, czy Panasonic zdoła stworzyć lepsze ogniwa 4680 niż Tesla pod tym względem.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon