Google zaprezentowało serię Pixel 10 20 sierpnia i choć wprowadzono tylko drobne poprawki w wyglądzie, to w środku wprowadzono bardziej znaczące ulepszenia. SoC, Tensor G5, jest pierwszym układem firmy wykonanym w technologii 3 nm, więc teoretycznie powinien przynieść znaczną poprawę wydajności. Jednak rzeczywiste wyniki pokazały co innego, z mizerną wydajnością, szczególnie po stronie GPU. Na szczęście wydaje się, że może istnieć prosta poprawka, jeśli Google podejmie odpowiednie działania.
Tensor G5 wykorzystuje PowerVR DXT-48-1536 GPU od Imagination Technologies, który na papierze jest stosunkowo potężny, obsługujący Vulkan 1.3, teoretyczną wydajność 1,5 TFLOPS FP32 i taktowanie boost na poziomie 1100 MHz. Jednakże, testy w świecie rzeczywistym i syntetyczne testy porównawcze pokazują wyniki, które nie pokrywają się z potencjałem SoC. Co więcej, użytkownicy zauważyli, że GPU pozostaje na bezczynnej częstotliwości 396 MHz nawet przy dużym obciążeniu (za pośrednictwem Android Police).
Odkryto, że telefony Pixel 10 korzystają z przestarzałego sterownika v24.3 . Prawdopodobnie to one są przyczyną niezadowalającej wydajności GPU. Na szczęście Imagination Technologies ma już wydany nowy sterownik, v25.1, który zapewnia obsługę Vulkan 1.4, ulepszone funkcje OpenCL i kompatybilność z Android 16. Powinno to poprawić wydajność w świecie rzeczywistym i doprowadzić Tensor G5 w telefonach Pixel 10 do jego prawdziwego potencjału.
Teraz pozostaje tylko Google wydać aktualizację sterownika. Mimo że najnowszy sterownik GPU został wydany przed premierą serii Pixel 10, telefony pozostały przy starszej wersji. W związku z tym nie jest jasne, jak dużym priorytetem dla Google jest aktualizacja sterowników. Biorąc to pod uwagę, firma wydało już poprawkę dla czerwonych, zielonych i białych linii pojawiających się na niektórych telefonach Pixel 10, więc poprawka wydajności GPU może być następna na liście.