Sony's Bend Studio, zespół odpowiedzialny za Days Gone z 2019 roku, znalazł się w młynie plotek, twierdząc, że wiele niezapowiedzianych projektów związanych ze studiem zostało anulowanych lub odłożonych na czas nieokreślony.
Wiadomość ta pochodzi z profilu LinkedIn byłego pracownika, Jacoba Fietha, który pracował w Bend Studio między 2019 a czerwcem 2025 roku. W swoim doświadczeniu na LinkedIn Fieth wspomniał o "wielu anulowanych / niezapowiedzianych projektach", co sugeruje, że studio pracowało nad kilkoma tytułami, które nigdy nie ujrzą światła dziennego.
Fieth był weteranem w Bend Studio, ponieważ "tworzył i iterował wydarzenia i misje w otwartym świecie, prototypował wydarzenia w otwartym świecie, łamigłówki i systemy oraz tworzył układy dla różnych punktów POI w otwartym świecie (układy 2D i 3D)"
Fieth przyczynił się również do przesłania dokumentów projektowych, współpracy z animatorami i programistami w celu opracowania filmów w grze oraz dopracowania mechaniki poruszania się gracza. Z powyższych informacji wynika, że projekty, w które zaangażowany był Feith, osiągnęły znaczny poziom rozwoju, zanim zostały odłożone na półkę.
Na początku tego roku Sony oficjalnie anulowało grę z usługami na żywo, nad którą pracowało Bend Studio. Sony zapewniło fanów, że studio "nigdzie się nie wybiera". Ale następstwa były co najmniej kłopotliwe. Pojawiły się informacje, że 30% pracowników Bend Studio zostało zwolnionych po anulowaniu, a kolejne zwolnienia miały mieć miejsce w zeszłym miesiącu.
Ostatnią dużą premierą Bend Studio był port Days Gone na PS5 i PC, który po raz pierwszy pojawił się na PS4 w 2019 roku. Gra ma bardzo pozytywną ocenę na Steam, z wynikiem 91,43% użytkowników. Mówiąc prościej, gra ma 96 811 pozytywnych recenzji na Steam. Przed Days Gone, Bend Studio pracowało nad Uncharted: Golden Abyss na PS Vita i serią Syphon Filter.
Sony Interactive Entertainment ani Bend Studio nie skomentowały publicznie plotek o anulowaniu rozwijanych tytułów. W obliczu plotek o zwolnieniach, przyszłość sequela Days Gone lub nowej gry przygodowej z otwartym światem wydaje się mało prawdopodobna.