Wiele uwagi poświęcono rynkom takim jak Steam zakazujący gier NSFW. Jednak japońskie strony już napotkały cenzura procesora płatności. DLsite sprzedaje niezależne gry i mangi, z których niektóre zawierają treści dla dorosłych. Po odmowie zaakceptowania ograniczeń Visa i Mastercardteraz stworzyła własną metodę płatności.
Jak donosi Automatonminna no Ginko Payment łączy się z Minna no Ginko, krajowym bankiem cyfrowym. Kupujący mogą łączyć konta bankowe z identyfikatorami viviON, co ułatwia firma macierzysta sklepu. Niestety, pomimo globalnej popularności strony, opcja ta nie jest dostępna poza Japonią.
W 2024 roku DLsite zdecydowało się zrezygnować z kart Visa i Mastercard, zamiast usuwać cyfrowe gry, komiksy i filmy z treściami dla dorosłych. Pozostawiło to japońskim kupującym kilka metod płatności. Międzynarodowi użytkownicy musieli znaleźć jeszcze bardziej skomplikowane obejścia. Steam i itch.io stanęły w obliczu podobnej sytuacji po tym, jak presja ze strony procesorów płatności doprowadziła do zablokowania gier.
Cenzura doprowadziła do zmniejszenia liczby sposobów płacenia za gry
Kontrowersje nasiliły się w sierpniu po tym, jak Steam przestał oferować PayPal w wielu krajach. Valve wyjaśniło, że banki współpracujące z PayPal zażądały jego usunięcia. W rezultacie gracze nie mogli już płacić za pomocą długiej listy walut. Valve stwierdziło, że bada alternatywne procesory płatności, ale nie podało jeszcze żadnych informacji na ten temat.
Krytycy obwiniają Collective Shout o wpływanie na firmy obsługujące karty kredytowe w celu cenzurowania gier o dojrzałej tematyce. Grupa aktywistów twierdzi, że jej celem są dzieła, które gloryfikują wykorzystywanie kobiet. Przeciwnicy wskazują jednak na kampanię organizacji przeciwko Detroit: Become Human. Uważają, że ich działania są motywowane politycznie, a nie wymierzone w nielegalne treści.
Nie jest jasne, czy Steam i itch.io zastosują takie samo podejście jak DLsite. Valve zaprzestało wsparcia dla Bitcoin w 2017 roku ze względu na obawy dotyczące oszustw, wysokich opłat i zmienności. Visa i Mastercard są również dominującymi siłami w handlu elektronicznym. Obie firmy spotkały się z oskarżeniami o praktyki antykonkurencyjne wobec konkurentów, którzy mogą być mniej akceptujący dla cenzury.