Trek oficjalnie zaprezentował na całym świecie swój pierwszy w historii elektryczny rower szutrowy Checkpoint+. Nowy e-rower firmy oferuje nowy, wysokowydajny układ napędowy, elegancki i minimalistyczny design oraz solidną ramę. Dokładniej rzecz ujmując, Checkpoint+ posiada ramę z włókna węglowego OCLV, która jest tym samym materiałem, z którego wykonana jest rama rowerów Trek z serii 500.
Trek zastosował w Checkpoint+ najnowszy silnik HPR60 niemieckiego producenta TQ, który oferuje 350 W mocy szczytowej i 60 Nm momentu obrotowego. Mówiąc o prędkości, silnik oferuje maksymalną prędkość 28 mph (45 km/h) w USA. Niestety, e-rower nie ma opcji przepustnicy, ponieważ jest oferowany tylko ze wspomaganiem pedałowania. Nowy silnik HPR60 jest smuklejszy i lżejszy w porównaniu do silnika HPR50 w Trek Domane+ SLR.
Z drugiej strony, sercem nowego Checkpoint+ jest wewnętrzny akumulator o pojemności 360 Wh, który według marki oferuje 50 mil (80,4 km) zasięgu między ładowaniami. Dodatkowo, rowerzyści mogą również zwiększyć zasięg o 44% dzięki wzmacniaczowi zasięgu 160 Wh. Podobnie jak inne e-rowery Treka, ten również oferuje dziesiątki punktów montażowych dla bagażników, toreb, koszyków na bidon i błotników.
Trek wprowadził w sumie trzy warianty w linii Checkpoint+: SL 5, SL 6 AXS i wysokiej klasy SL 7 AXS, który jest wyposażony w przekładnię SRAM XO Eagle, koła z włókna węglowego i widelec amortyzowany RockShox Rudy 40 mm. Podczas gdy SL 5 i SL 6 są sparowane z widelcami z włókna węglowego i napędami SRAM GX AXS.
Trek Checkpoint+ SL 5, SL 6 AXS i wysokiej klasy SL 7 AXS są wycenione odpowiednio na 5 999 USD, 6 599 USD i 7 999 USD. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić oficjalną stronę produktu Trek Checkpoint+ https://www.trekbikes.com/in/en_IN/bikes/road-bikes/gravel-bikes/electric-gravel-bikes/checkpoint/f/F224-5/checkpoint+-sl-7-axs/58122/.