Użytkownicy ChatGPT w Indiach zgłosili problemy z konwersacyjnym chatbotem OpenAI. Według strony statusu ChatGPTodnotowano podwyższoną liczbę błędów wykrytych w środę.
Według doniesień lokalnych mediów, użytkownicy nie mogli uzyskać dostępu do chatbota, podczas gdy inni napotykali opóźnienia w uzyskiwaniu odpowiedzi. Począwszy od około 11:30 czasu indyjskiego (8:00 czasu środkowoeuropejskiego), użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy na platformie.
Zgodnie ze stroną statusu, w tym czasie "zidentyfikowano, że użytkownicy doświadczają podwyższonych błędów w usługach, których to dotyczy" Firma rozpoczęła procesy monitorowania i łagodzenia skutków, ale o 9:36 czasu środkowoeuropejskiego nadal wykrywano dużą liczbę błędów.
Problem dotyczył co najmniej 23 usług, w tym między innymi logowania, wyszukiwania, Dalle-E, aplikacji internetowych i mobilnych.
Według OpenAI, problemy zostały w pełni rozwiązane, a chatbot jest teraz w pełni operacyjny do godziny 10:00 czasu środkowoeuropejskiego.
Dzieje się to wkrótce po tym, jak OpenAI wprowadziło nowy plan subskrypcji specjalnie dla Indii, z niższą ceną, próbując przyciągnąć darmowych użytkowników do przejścia na wersję pro. Ten plan to ChatGPT Go, wyceniony na 399 INR miesięcznie, co odpowiada około 4,6 USD.
Według OpenAI daje to rozszerzony dostęp do GPT-5, generowania obrazów, przesyłania plików, zaawansowanej analizy danych itp.