W niedawnym wywiadzie z dyrektorem Pragmaty na Tokyo Game Show 2025, , gdzie pojawił się nowy zwiastun gry Shelter reżyser gry Cho Yonghee opowiedział o wyzwaniach i przeszkodach, które spowodowały nieokreślone opóźnienie gry w 2023 roku.
Yonghee rzucił światło na przeszkody w rozwoju Pragmaty w wywiadzie dla TheGamer. Yonghee zauważył, że głównym powodem opóźnienia gry była charakterystyczna dla Pragmatymechanika hakowania, której dopracowanie zajęło zespołowi deweloperskiemu Capcom znaczną część czasu. Yonghee stwierdził:
"To duży powód opóźnienia. Było tak wiele prób i błędów, tam i z powrotem, aby zobaczyć, co może wylądować i co działa najlepiej" Producent Naoto Oyama wyjaśnił to i wspomniał o podwójnej mechanice walki i rozwiązywania zagadek w grze:
"Posiadanie dwóch mechanik, hakowania Diany i strzelania Hugh, było jednym z powodów, dla których włożyliśmy więcej czasu w tę grę. Poświęciliśmy trochę czasu, aby to wszystko zrównoważyć"
Poza mechaniką gry, zespół poświęcił swój czas na znalezienie właściwych wyborów projektowych, a konkretnie na to, w jaki sposób deweloperzy przydzielą powierzchnię ekranu na umiejętności hakowania podczas intensywnych strzelanin i walki z humanoidalnymi robotami i dronami Pragmaty.
Pragmata została pierwotnie zaprezentowana w 2020 roku podczas prezentacji Sony PS5 Future of Gaming, gdzie projekt wywołał mnóstwo szumu dzięki tajemniczemu zwiastunowi przedstawiającemu Diano i Hugh w kosmosie.
Początkowo gra miała zostać wydana w 2022 roku na PlayStation 5, ale później została przełożona na 2023 rok. Następnie Pragmata została przełożona na czas nieokreślony podczas cyfrowego wydarzenia Capcom, podczas którego firma po prostu stwierdziła, że "musi dalej odkładać wydanie Pragmaty", ponieważ "potrzebuje więcej czasu"
Na szczęście dla tych, którzy nie mogą się doczekać, gra została potwierdzona na 2026 rok na PC, PS5 i Xbox Series S|X. Pomimo sześcioletniej przerwy i licznych opóźnień, Yonghee nie żałuje ujawnienia szczegółów na temat Pragmaty tak wcześnie, postrzegając to jako sposób na przyspieszenie rozwoju gry.
Stwierdził on: "Ujawnienie gry tak wcześnie posłużyło nam jako motywacja. Gdybyśmy wtedy nie opublikowali tego zwiastuna, Pragmata mogłaby nie być tą samą grą, którą jest dzisiaj"
Oyama wtrącił się również i wskazał na organiczny szum, jaki wygenerowało ujawnienie gry, stwierdzając: "Ilekroć odbywała się cyfrowa prezentacja, ludzie zawsze oczekiwali Pragmaty"