Notebookcheck Logo

Capcom porzucił trwający sześć lat prototyp gry wieloosobowej Resident Evil przed przekształceniem go w Requiem

Zrzut ekranu ze zwiastuna Resident Evil Requiem 2 (źródło obrazu: Resident Evil YT)
Zrzut ekranu ze zwiastuna Resident Evil Requiem 2 (źródło obrazu: Resident Evil YT)
Capcom ujawnił w wywiadzie dla Press Start Australia, że porzucił sześcioletni prototyp gry wieloosobowej Resident Evil, który został opracowany początkowo przed Resident Evil 8: Village, ponieważ był "zabawny", przez co odbiegał od korzeni survival-horroru serii, i przerobił go na nadchodzący Resident Evil Requiem dla jednego gracza.
Game Releases Gaming Launch Console Desktop

W wywiadzie dla Press Start Australiaproducent Resident Evil Requiem, Masato Kumazawa, ujawnił, że Capcom początkowo pracował nad prototypem gry wieloosobowej Resident Ev il, nad którym prace trwały sześć lat i który poprzedzał nawet Resident Evil 8: Village.

Jednak Capcom wycofał się, uznając niedopasowanie projektu do korzeni serii i wrócił do deski kreślarskiej, przekształcając go w Resident Evil Requiem. W wywiadzie Kumazawa powiedział:

Patrząc na grę, gdy była multiplayer, część horrorowa była bardzo dzika. Jednak w tamtej wersji stworzyliśmy grę, w którą przyjemnie się grało. Ale przyjrzeliśmy się tej grze dogłębnie i zastanawialiśmy się, czy fanom serii naprawdę by się to spodobało.

Pomyśleliśmy więc, że prawdopodobnie nie spodobałaby im się tak bardzo. Z tego powodu wróciliśmy do trybu dla jednego gracza. Są pewne pozostałe elementy, ale nie możemy ujawnić, co to jest i jak to wygląda.

Jednakże, gdy Kumazawa został zapytany o "pozostałe elementy", wyśmiał to. Decyzja o powrocie do korzeni serii była oparta na odbiorze fanów, o czym Kumazawa powiedział:

Wierzę, że fani serii chcą survival horroru i bycia przestraszonym. To jest najważniejsza rzecz, której chcą fani. Więc mówiąc to, nie możemy po prostu nałożyć nowych skórek i nowych postaci i dać ci to samo doświadczenie.

To nie byłoby dobre. Dlatego chcieliśmy się upewnić, że dodaliśmy nowe elementy, które zapewnią, że poczujemy się jak w nowej grze survival horror.

Requiem ma podążać śladami Resident Evil 7: Biohazard z 2017 roku, które ożywiło serię po słabo przyjętych głównych odsłonach, w tym Resident Evil 5 z 2009 roku i Resident Evil 6 z 2012 roku . Resident Evil Requiem będzie podążać za tą samą filozofią akcji-horroru, co Biohazard, obiecując strach do samego końca.

Wczesne wrażenia z targów Gamescom i PAX West pokazały, że Resident Evil Requiem będzie horrorem, w którym gracze poruszają się po ciasnych przestrzeniach, próbując uciec przed sprytniejszym wrogiem, nazwanym przez graczy "Big Mama".

Resident Evil Requiem przekroczyło już 2 miliony list życzeń na wszystkich platformach w listopadzie i jest obecnie czwartą najczęściej wymienianą grą na Steam. Gra ukaże się na PC za pośrednictwem Steam, PlayStation 5, Xbox Series S|X i Nintendo Switch 2 27 lutego 2026 roku.

Kup ekskluzywną edycję Resident Evil Requiem na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Capcom porzucił trwający sześć lat prototyp gry wieloosobowej Resident Evil przed przekształceniem go w Requiem
Rahim Amir Noorali, 2025-11-19 (Update: 2025-11-19)