Notebookcheck Logo

Brytyjski parlament wyraża oburzenie w związku z wyłączaniem przez wydawców zakupionych gier: "Gracze zasługują na jasność"

Zrzut ekranu z Concord (źródło obrazu: SteamDB)
Zrzut ekranu z Concord (źródło obrazu: SteamDB)
Brytyjscy parlamentarzyści przeprowadzili 3 listopada debatę w Westminster Hall w odpowiedzi na e-petycję wzywającą do zakazania wydawcom trwałego wyłączania gier, które już sprzedali, a członkowie wzywają do jaśniejszego określenia praw własności i obowiązkowego ujawniania informacji na temat zależnych od serwera tytułów "usług na żywo".
Gaming Game Releases Launch Retro Cyberlaw

Brytyjscy parlamentarzyści zwrócili ostatnio uwagę na oburzenie związane z utratą przez graczy dostępu do zakupionych wcześniej gier wideo. Gorąca debata w Westminster Hall zatytułowanej "Zakazać wydawcom nieodwołalnego wyłączania gier wideo, które już sprzedali", wzywającej urzędników do aktualizacji przepisów konsumenckich w celu uniemożliwienia wydawcom gier wideo uniemożliwiania grania w sprzedane gry, zwłaszcza w gry z usługami na żywo.

W sesji otwierającej, Ben Goldsborough, poseł z South Norfolk, rozpoczął debatę, stwierdzając: "Przychodzę na debatę nie tylko jako członek parlamentu, ale także jako gracz przez całe życie" Poseł, o którym mowa, chętnie grał w gry wideo, takie jak Cities: Skylines, Victoria II i seria Oddworld.

Ponadto podkreślił znaczenie branży, stwierdzając, że "wnosi ona 7,6 miliarda funtów do brytyjskiej gospodarki i wspiera ponad 75 000 miejsc pracy" i służy jako "siła napędowa kultury kształtująca historie, sztukę, muzykę i technologię"

Goldsborough wyjaśnił ponadto, w jaki sposób tytuły usług na żywo z ich zależnościami od serwerów na nowo zdefiniowały własność gier wśród konsumentów, stwierdzając: "Kiedy gra zostaje zamknięta bez wyraźnego powiadomienia, inwestycja zostaje utracona. Wspólny świat znika"

Debata szybko przerodziła się w obawy dotyczące ochrony gier, ponieważ Goldsborough wspomniał, że badanie Video Game History Foundation z 2023 roku wykazało, że 87% gier wydanych przed 2010 rokiem jest uważanych za "krytycznie zagrożone" ze względu na ich komercyjną niedostępność w formatach cyfrowych lub fizycznych.

Inny parlamentarzysta, Warinder Juss z Dudley North, wtrącił się i wyciągnął analogię, stwierdzając: "Nie akceptujemy wyłączania naszych telefonów komórkowych za każdym razem, gdy firma produkuje nowy model i chce, abyśmy go kupili. Dlaczego więc mielibyśmy pozwolić, aby gry warte tysiące funtów stały się niegrywalne tylko dlatego, że wprowadzono nowe gry?"

Ku zaskoczeniu wielu graczy, Concord Sony stał się dzieckiem plakatu debaty, ilustrując wyłączenia gier wideo, gdy serwery strzelanki na żywo przestały działać zaledwie dwa tygodnie po premierze.

Henry Tufnell, poseł z Mid and South Pembrokeshire, bezpośrednio włączył Concord do debaty i powiedział: "Niedawnym przykładem jest Concord, gra wydana na PlayStation 5 i Windows w sierpniu 2024 roku. Po rozczarowującej premierze Sony Interactive Entertainment podjęło komercyjną decyzję o jej zamknięciu.

Trzeba przyznać, że Sony zwróciło wszystkie zakupy, ale nie zawsze ma to miejsce w przypadku niektórych tytułów, które są bezceremonialnie usuwane w arbitralnie ogłoszonym terminie. Członkowie zgodzą się, że jeśli wydawcy nie informują jasno o długości życia gry w punkcie sprzedaży, muszą zostać pociągnięci do odpowiedzialności"

Goldsborough podsumował swój argument, sprzeciwiając się ciężkim regulacjom branżowym, które "tłumią innowacje" i powtórzył, że "gracze zasługują na jasność. Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że gra zostanie wyłączona, należy ich o tym poinformować"

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Brytyjski parlament wyraża oburzenie w związku z wyłączaniem przez wydawców zakupionych gier: "Gracze zasługują na jasność"
Rahim Amir Noorali, 2025-11- 6 (Update: 2025-11- 6)