Ripple Effect, jedno ze studiów stojących za Battlefield 6, oficjalnie potwierdziło, że gra nie będzie wyposażona w ray tracing, stawiając dostępność, wydajność i płynną rozgrywkę na pierwszym miejscu przed wiernością wizualną.
Wydaje się to mądrym posunięciem z punktu widzenia głównej grupy odbiorców Battlefielda. Christian Buhl, dyrektor techniczny studia Ripple Effect, wyjaśnił w ekskluzywnym wywiadzie dla Comic Book że zespół celowo odłożył ray-tracing na bok w momencie premiery gry. W wywiadzie stwierdził: "Nie, nie będziemy mieć ray-tracingu w momencie premiery gry i nie mamy też żadnych planów w tym zakresie w najbliższej przyszłości"
Buhl wyjaśnił dalej tę decyzję: "To dlatego, że chcieliśmy skupić się na wydajności. Chcieliśmy mieć pewność, że cały nasz wysiłek skupi się na tym, aby gra była jak najbardziej zoptymalizowana pod kątem domyślnych ustawień i domyślnych użytkowników"
Deweloperzy podjęli tę decyzję na wczesnym etapie rozwoju i wyciągnęli wnioski z lekcji po trudnej premierze Battlefield 2042, która spotkała się z tonami krytyki za kwestie optymalizacji i wyższe wymagania systemowe.
Rezygnacja z ray tracingu w masowej strzelance FPS dla wielu graczy, która wykorzystuje już zaawansowaną geometrię, liczne zniszczalne zasoby i rozległe środowiska, wydaje się być drogą do zapewnienia płynnych wrażeń na szerokim zakresie specyfikacji sprzętowych, w tym na starszych komputerach.
Wydaje się, że takie podejście przyniosło obiecujące rezultaty, biorąc pod uwagę rekordową liczbę graczy w otwartej wersji beta gry, która stała się największą w historii Battlefield, gdzie wielu graczy grało w grę poniżej określonych minimalnych wymagań.
Potwierdza to również benchmark TechPowerUp dla Battlefield 6gdzie RTX 5070 może z łatwością osiągnąć 81 FPS w 4K na maksymalnych ustawieniach bez potrzeby skalowania w górę. RTX 5060 i równoważne karty graficzne są w stanie obsłużyć grę w rozdzielczości 1440p.
Członkowie społeczności podzielili się w sieci informacją, że nawet siedmioletni procesor graficzny RTX 2080 może uruchomić grę w rozdzielczości 1440p z 50-60 FPS na średnich ustawieniach przy minimalnych spadkach.
Battlefield V wprowadził ray tracing w 2018 roku dla układów GPU NVIDIA z serii RTX 20, a Battlefield 2042 wykorzystał okluzję otoczenia opartą na ray tracingu w 2021 roku. Brak ray tracingu wydaje się jednak przyzwoitym kompromisem w grze, w której liczba klatek na sekundę i czas reakcji mają większe znaczenie, zwłaszcza w konkurencyjnym, szybkim środowisku, z którego znana jest seria Battlefield.