Przed wprowadzeniem "specjalistów" seria Battlefield opierała się na klasycznym systemie fabularnym zbudowanym wokół czterech podstawowych klas: Szturmowca, Inżyniera, Medyka i Zwiadowcę. Każda klasa miała jasno określoną rolę i była ograniczona do określonych typów broni. Przykładowo, żołnierze szturmowi nosili ze sobą apteczki, aby leczyć członków drużyny i używali wszechstronnych karabinów szturmowych do walki na pierwszej linii frontu. Z kolei gracze zwiadowczy skupiali się na wykrywaniu wrogów z dystansu i eliminowaniu ich za pomocą karabinów snajperskich.
System klas w Battlefield 6
Rezygnacja z tradycyjnego systemu klas była jedną z najbardziej kontrowersyjnych decyzji w momencie premiery Battlefield 2042. Od tego czasu wielu graczy domagało się powrotu do klasycznej struktury klas, mając nadzieję, że przywróci to wyraźniejsze role i silniejszą dynamikę zespołu w Battlefield 6. 21 maja EA ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące zaktualizowanych klas na X - Oto krótki przegląd:
Dzięki systemowi klas zaplanowanemu dla Battlefield 6, deweloperzy dążą do połączenia tradycyjnego projektu opartego na rolach z elastycznością wyposażenia widoczną w nowoczesnych strzelankach. Każda klasa będzie miała dostęp do pełnej gamy broni, ale kluczową rolę odegrają bonusy specyficzne dla danej klasy i unikalne "charakterystyczne" elementy:
- Charakterystyczna broń: Niektóre bronie zapewniają dodatkowe korzyści, gdy są używane przez wyznaczoną klasę.
- Cecha charakterystyczna: Zdolności pasywne związane z każdą klasą - na przykład zwiadowcy automatycznie oznaczają wrogów podczas celowania.
- Charakterystyczny gadżet: Każda klasa posiada unikalny gadżet, który wzmacnia jej rolę na polu bitwy.
System ten jest dodatkowo rozszerzony o dwa konfigurowalne miejsca na gadżety na klasę, specyficzne dla klasy przedmioty do rzucania i cechy, które odblokowują się z czasem, zapewniając dodatkowe korzyści. Aby ułatwić nowym graczom wejście do gry, każda klasa będzie miała wstępnie ustawiony ekwipunek.
Głosy krytyki ze strony społeczności
Wielu graczy zareagowało krytycznie w komentarzach na X. Powszechną obawą jest to, że umożliwienie pełnego dostępu do broni wszystkim klasom może podważyć tożsamość gry i osłabić grę zespołową. Fani twierdzą, że ograniczenia klasowe są kluczem do utrzymania odrębnych ról na polu bitwy. System ten wywołał porównania do niepopularnego projektu wyposażenia w Battlefield 2042, a wielu z nich wzywa do powrotu do bardziej rygorystycznych limitów broni w Battlefield 3 i Battlefield 4. Jak ujął to jeden ze sfrustrowanych graczy: "Po dwóch rozczarowaniach odchodzę, jeśli tak zostanie"
Nowy system klas będzie w najbliższych tygodniach poddawany intensywnym testom w środowisku testowym Battlefield Labs. W dniach 23-26 maja zaplanowano również test wydajności serwerów. Zaproszenia zostaną wysłane pocztą elektroniczną za pośrednictwem programu EA Playtesting, a zainteresowani gracze mogą zarejestrować się na stronie tutaj aby wziąć udział. Nie wiadomo jeszcze, czy EA i DICE zdołają odzyskać zaufanie społeczności dzięki Battlefield 6. Oficjalne wydarzenie ujawniające planowane jest na lato tego rokua według najnowszego raportu finansowego EA https://ir.ea.com/press-releases/press-release-details/2025/Electronic-Arts-Reports-Q4-and-FY25-Results/default.aspxgra ma zadebiutować najpóźniej w marcu 2026 roku.
Źródło(a)
EA za pośrednictwem Twittera (dawniej Twitter)
Źródło obrazu: Battlefield Labs