Notebookcheck Logo

Badanie pokazuje, jak przedłużający się wczesny dostęp może zaszkodzić sprzedaży gier Steam i liczbie graczy

Pokazano baner wczesnego dostępu Steam (źródło obrazu: Valve, z poprawkami)
Pokazano baner wczesnego dostępu Steam (źródło obrazu: Valve, z poprawkami)
Podczas gdy coraz więcej gier Steam oferuje wczesny dostęp, czas trwania tych okresów przedpremierowych jest różny. Analiza tytułów na przestrzeni trzech lat ujawnia idealny czas na ukończenie rozwoju. To, jak bardzo gracze są zaangażowani w ten proces, może również prognozować liczbę graczy w ostatecznych wersjach.
Console Desktop Gaming Software

Firmy coraz częściej polegają na Okresy wczesnego dostępu Steam aby sprzedawać i rozwijać gry. Wydłużone okresy przedpremierowe mogą jednak skutkować rozczarowującą liczbą graczy po premierze. Nowe badanie zawęża idealną długość wczesnego dostępu, aby utrzymać zaangażowanie graczy.

Automaton zwrócił uwagę na raport Newzoo, w którym uwzględniono wczesny dostęp do gier konsolowych i Steam w latach 2021-2024. Te same tytuły doczekały się również ostatecznej wersji w ciągu tych samych trzech lat. Gry, które zakończyły rozwój w ciągu czterech do dziewięciu miesięcy, odnotowały najwyższą liczbę graczy po premierze. Zawężając dane jeszcze bardziej, twórcy gier powinni dążyć do sześciomiesięcznych ram czasowych, aby mieć największe szanse na sukces.

Badanie Newzoo dotyczące wczesnego dostępu do gier i liczby graczy po premierze (źródło obrazu: Newzoo)
Badanie Newzoo dotyczące wczesnego dostępu do gier i liczby graczy po premierze (źródło obrazu: Newzoo)

Firma zajmująca się danymi zwraca uwagę, że wiele innych czynników wpływa na wsparcie po wczesnym dostępie. Budowanie zaufania wśród graczy na początku procesu ma kluczowe znaczenie dla ich utrzymania. Stała komunikacja i regularne aktualizacje mogą zapobiec zwątpieniu graczy w przyszłość projektu.

Niebezpieczeństwa związane z wczesnym dostępem

Płatny wczesny dostęp stał się bardziej powszechny w przypadku gier Steam i tytułów konsolowych. Zwiększa to oczekiwania wobec deweloperów, którzy chcą zaoferować funkcjonalne i pełne funkcji doświadczenie. Mimo to, w takich przypadkach gracze mogą zastanawiać się, jaki jest cel firm poza uzyskaniem przychodów i beta testerów. Wydawcy AAA zazwyczaj mają fundusze na ukończenie rozwoju bez zaangażowania społeczności.

Palworld jest przykładem gry wczesnego dostępu, która zawierała tyle samo treści, co niektóre finalne wydania. Jednak 1.wersja 0 może mieć trudności z przyciągnięciem ogromnej liczby graczy Steam, jaką zaobserwowano podczas debiutu w styczniu 2024 roku Debiut w styczniu 2024 roku. Po około sześciu miesiącach, co odpowiada sugestiom Newzoo, liczba graczy spadła z ponad dwóch milionów do 30 000.

Niektórzy gracze wolą tytuły, które nie są ukończone, ponieważ mają większy wpływ na ostateczny produkt. Krytycy Palworld, tacy jak dziennikarz Chris Scullion twierdzą, że gra jest w zasadzie ukończona od dłuższego czasu. Twierdzą oni, że etykieta wczesnego dostępu jest sposobem na odizolowanie Pocketpair od krytyki. Niezależnie od tego, firmy mają bardzo różne powody i strategie dotyczące tego okresu wstępnego.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Badanie pokazuje, jak przedłużający się wczesny dostęp może zaszkodzić sprzedaży gier Steam i liczbie graczy
Adam Corsetti, 2025-09-21 (Update: 2025-09-21)