Notebookcheck Logo

Awarie akumulatorów pojazdów elektrycznych drastycznie spadły po wprowadzeniu Tesli Model S w 2015 roku

OG Model S cierpiał na awarie baterii (zdjęcie: Tesla)
OG Model S cierpiał na awarie baterii (zdjęcie: Tesla)
Używane Tesla Model S z lat 2013-2015 i Nissan Leaf z lat 2011-2012 byłyby złą decyzją zakupową, chyba że zostały poddane gwarancyjnej wymianie baterii. Obecne wskaźniki awaryjności akumulatorów EV w pojazdach nadal objętych gwarancją są jednak praktycznie znikome.

Producenci nowoczesnych samochodów elektrycznych mogą z łatwością udzielić 8-letniej gwarancji na baterie, a nawet naciskać na 15 lat przy 85% pojemności.

Postępy w dziedzinie chemii akumulatorów, chłodzenia pakietów i udoskonalania procesów produkcyjnych doprowadziły w ostatnich latach do zapierającego dech w piersiach spadku wskaźników awaryjności akumulatorów EV.

Jeszcze w 2011 roku wskaźnik awaryjności nowych akumulatorów do samochodów elektrycznych, a tym samym wymiany gwarancyjne, wynosił aż 7,5%. Dla całego okresu 2011-2023 wynosi on jednak 1,5%, głównie dlatego, że coś wydarzyło się po 2015 roku.

W 2016 r. i w każdym kolejnym roku liczba wymian gwarancyjnych akumulatorów EV z powodu nieoczekiwanej awarii wynosiła pół punktu procentowego lub mniej.

Wystarczy spojrzeć na samochody elektryczne, które w przeszłości odnotowywały najwyższe wskaźniki awaryjności akumulatorów, by spojrzeć na tę nagłą zmianę z innej perspektywy.

We wczesnych latach Modelu S chłodzenie niektórych akumulatorów używanych przez Teslę było niedopracowane i cierpiały one z powodu niewystarczającego zarządzania temperaturą. Doprowadziło to do wielu przedwczesnych awarii akumulatorów Modelu S, ustanawiając rekord na poziomie 8,5% w pierwszym roku modelowym 2013, a następnie 7,3% w 2014 roku.

Jednak w 2015 roku Tesla zwróciła na to uwagę i zaczęła wprowadzać partie z ulepszoną chemią baterii i systemem zarządzania temperaturą. Zasadniczo wyeliminowało to wygórowane wskaźniki awaryjności baterii w Modelu S, a następnie spadły one do bardzo niskiej średniej w branży.

Jedynym innym poważnym przestępcą poza wycofaniami był Nissan Leaf. Lata modelowe 2011 i 2012 utrzymywały wysokie wskaźniki awaryjności akumulatorów EV, zanim Tesla Model S przejęła pochodnię, a jej pierwsze edycje przetrwały do 2016 roku.

Nie oznacza to, że nie było gorszych lat pod względem awarii akumulatorów w nowych pojazdach elektrycznych, ponieważ rok 2017 ustanowił rekord z ponad 11%. Wskaźniki te były jednak spowodowane poważnymi wycofaniami pojazdów takich jak Chevy Bolt EV i EUV modele lub, ostatnio, Hyundai Kona.

W ubiegłym roku odnotowano najniższą liczbę gwarancyjnych wymian akumulatorów w pojazdach elektrycznych z powodu nagłej awarii. Nie było również żadnych poważnych wycofań, a argument dotyczący bezpieczeństwa i długowieczności akumulatorów EV wydaje się być teraz w dużej mierze dyskusyjny.

Przewiduje się, że nowoczesne akumulatory do samochodów elektrycznych wytrzymają co najmniej 15 lat według założyciela Tesli, JB Straubela, który obecnie jest właścicielem dużej firmy zajmującej się recyklingu o nazwie Redwood Materials. Niektórzy badacze szacują, że żywotność baterii żywotność baterii nawet na ponad 20 lat.

To wyjaśnia, dlaczego największy na świecie producent baterii CATL i NIO naciskają na obowiązkowe 15-letniej EV, co według nich będzie miało zasadnicze znaczenie dla stworzenia dynamicznego rynku używanych pojazdów elektrycznych innych niż Tesla.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Wymiana akumulatorów w pojazdach elektrycznych według roku
Wymiana akumulatorów w pojazdach elektrycznych według roku
Awarie baterii według modelu
Awarie baterii według modelu

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Awarie akumulatorów pojazdów elektrycznych drastycznie spadły po wprowadzeniu Tesli Model S w 2015 roku
Daniel Zlatev, 2024-04-26 (Update: 2024-04-26)