Notebookcheck Logo

Audi obwinia popyt konsumentów na subskrypcje oprogramowania samochodowego, rozszerzając funkcje na żądanie w przyszłych samochodach

Audi oferuje obecnie pakiety oświetlenia i półautomatycznego parkowania dla swoich kompaktowych elektrycznych SUV-ów e-tron i e-tron Sportback. (Źródło zdjęcia: Audi)
Audi oferuje obecnie pakiety oświetlenia i półautomatycznego parkowania dla swoich kompaktowych elektrycznych SUV-ów e-tron i e-tron Sportback. (Źródło zdjęcia: Audi)
Audi planuje zwiększyć liczbę funkcji "Functions on Demand" w swoich pojazdach w 2024 roku. Pomimo sprzeciwu wobec tych modeli subskrypcji, szef techniczny Audi twierdzi, że konsumenci chcą więcej płatnych pakietów oprogramowania i to właśnie ten popyt napędza rozwój funkcji, a nie motywy zysku.
E-Mobility Software Fail

Wiele marek samochodowych postrzegało przejście na pojazdy elektryczne jako okazję do zmiany paradygmatu na pojazd definiowany programowo, umożliwiając im sprzedawanie konsumentom coraz większej liczby funkcji za pośrednictwem subskrypcji oprogramowania. W ogólnym rozrachunku funkcje oprogramowania Audi odblokowane w ramach subskrypcji są mniej rażące niż przyspieszenia https://www.notebookcheck.net/Tesla-Model-S-and-X-with-software-locked-batteries-and-US-10k-price-cuts-launch-as-Standard-Range-variants.741573.0.html i podgrzewane fotele oferowane przez inne marki.

Jednak w miarę jak marki takie jak BMW zaczynają odchodzić od odblokowywania oprogramowania opartego na subskrypcji, Audi wydaje się chcieć przenieść te funkcje na wyższy poziom, zgodnie z wywiadem Autocar z Oliverem Hoffmanem wywiad z Oliverem Hoffmanem, członkiem zarządu Audi ds. rozwoju technicznego.

Dzięki naszej architekturze elektronicznej następnej generacji wprowadzimy więcej ofert "funkcji na żądanie" i zobaczą Państwo, że z roku na rok będziemy wprowadzać nowe funkcje w samochodach. - Oliver Hoffman z Audi

Dyrektor mówi dalej, że Audi dokona zmiany w wyniku zapotrzebowania klientów, a nie wyłącznie w celu zwiększenia zysków, dodając, że Audi nie postrzega tych funkcji na żądanie jako ogromnego źródła zysków. Hoffman nie wyjaśnił, jakie usługi i funkcje zostaną dodane do pojazdu, ale podkreślił, że tego rodzaju funkcje na żądanie będą normą w przyszłości.

Jedynymi funkcjami na żądanie oferowanymi obecnie przez Audi są dodatkowe funkcje reflektorów LED Matrix i półautonomiczne parkowanie dla samochodów elektrycznych e-tron i e-tron Sportback za pośrednictwem aplikacji myAudi. Komentarze Hoffmana pojawiły się zaledwie chwilę po tym, jak BMW ogłosiło, że wycofa się z subskrypcji na subskrypcje samochodowe i funkcje sprzętowe blokowane programowo w wyniku niskiej akceptacji klientów.

Kup odlewany model samochodu Maisto 2022 Audi RS e-tron GT 1:18 Scale Special Edition na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Audi obwinia popyt konsumentów na subskrypcje oprogramowania samochodowego, rozszerzając funkcje na żądanie w przyszłych samochodach
Julian van der Merwe, 2023-11- 9 (Update: 2023-11- 9)