Notebookcheck Logo

Asetek Initium: Nowy sprzęt do wyścigów symulacyjnych w stosunkowo przystępnej cenie i z przyzwoitymi funkcjami

Przystępny cenowo sprzęt wyścigowy Asetek Initium sim to próba wejścia marki na rynek podstawowego sprzętu wyścigowego. (Źródło zdjęcia: Asetek, edytowane)
Przystępny cenowo sprzęt wyścigowy Asetek Initium sim to próba wejścia marki na rynek podstawowego sprzętu wyścigowego. (Źródło zdjęcia: Asetek, edytowane)
Dzięki nowo wprowadzonej linii sprzętu do symulatorów wyścigowych Initium, Asetek chce zmierzyć się z takimi firmami jak Moza i Fanatec. Kierownica Initium, rozstaw osi 5,5 nm i pedały w dość przyzwoitej cenie wyglądają całkiem przyzwoicie zarówno pod względem funkcji, jak i wyglądu zewnętrznego.
Gaming Accessory

Wyścigi symulacyjne to bez wątpienia dość ekscytująca przestrzeń, która w ostatnich latach gwałtownie zyskała na popularności. Marki takie jak Simagic, Moza i Fanatec są dobrze znane na tej arenie, a teraz Asetek najwyraźniej również chce kawałek tortu dla początkujących dzięki swojej świeżo wprowadzonej linii sprzętu do wyścigów symulatorów, nazwanej Initium.

Linia produktów Initium, skierowana przede wszystkim do początkujących kierowców symulatorów, którzy poszukują podstawowego sprzętu do wyścigów symulacyjnych, obejmuje rozstaw osi, kierownicę, zestaw pedałów, a także kokpit. W ofercie znajduje się również pakiet, zaczynający się od 599 USD za rozstaw osi, kierownicę i pedały. Za kolejne 450 USD, kokpit wyścigowy Initium może być również dołączony do pakietu. Co ciekawe, zestaw Moza Racing R5 który również może pochwalić się rozstawem osi 5,5 nm z mniejszą kierownicą 280 mm, jest o około 160 USD tańszy.

Kierownica i rozstaw osi

Rozstaw osi Initium oferuje technologię napędu bezpośredniego z maksymalnym momentem obrotowym 5,5 nm, co jest całkiem przyzwoitą liczbą dla początkujących. W porównaniu do tańszych baz z napędem paskowym, zestawy z napędem bezpośrednim oferują płynniejszą i cichszą pracę. Osoby zainteresowane dalszym zwiększeniem mocy wyjściowej mogą skorzystać z zestawu doładowania, aby zwiększyć moc wyjściową do 8 nm, co jest dość zbliżone do prawdziwego samochodu GT3.

Z drugiej strony, kierownica Initium ma 300 mm plastikowe koło z perforowanymi uchwytami zapewniającymi długotrwały komfort. Dostępnych jest łącznie 21 wejść, w tym podwójne magnetyczne łopatki. Obecny jest również wskaźnik obrotów. Oczywiście wrażenia i jakość produktu nie mogą być ustalone bez niezależnych testów, ale na pewno wygląda dobrze na papierze.

Zestaw pedałów hamulca i przepustnicy

Wreszcie, zestaw pedałów Initium uzupełnia konfigurację symulatora. Wykonany z materiałów kompozytowych wzmocnionych włóknem szklanym, zestaw pedałów posiada czujniki halla, co jest typowe dla tej klasy cenowej. Podobnie jak w przypadku innego sprzętu, rzeczywiste działanie i wyczucie pedałów, zwłaszcza pedału hamulca, można potwierdzić dopiero po dokładnych testach.

Gama produktów Initium, jak wspomniano wcześniej, obejmuje również kokpit 2 w 1, który rzekomo ma ultra sztywną stalową konstrukcję. Oczywiście rozstaw osi 5 nm może być przymocowany do biurka, ale zawsze preferowane jest zamontowanie sprzętu do specjalnie zbudowanej platformy symulacyjnej, zwłaszcza jeśli klienci rozważają aktualizację rozstawu osi Initium do 8 nm. Jako kokpit 2 w 1, produkt doskonale nadaje się zarówno do wyścigów GT, jak i Formuły.

Ceny sprzętu wyścigowego Initium są następujące:

  • Rozstaw osi (5,5 nm): $349
  • Kierownica: 149 dolarów
  • Zestaw pedałów hamulca i przepustnicy: 119 USD
  • kokpit 2 w 1: 299 USD
  • Fotel Initium: 159 USD
  • Fotel Forte: 259

Tańsza alternatywa dla początkujących: Moza R3 bundle(obecnie $339 na Amazon)

Źródło(a)

Asetek, zauważony przez TechPowerUp

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Asetek Initium: Nowy sprzęt do wyścigów symulacyjnych w stosunkowo przystępnej cenie i z przyzwoitymi funkcjami
Sambit Saha, 2025-08-23 (Update: 2025-08-23)