W 2019 roku Jonathan Ive połączył siły z Marcem Newsonem, aby otworzyć studio projektowe LoveFrom, opuszczając Apple po ponad 20 latach. Teraz projektant pokazuje, jak może wyglądać nowoczesna latarnia żeglarska, gdy cena jest tylko drugorzędną kwestią. Latarnia, która została opracowana we współpracy z japońską firmą elektroniczną Balmuda, czerpie z designu klasycznych latarni żaglowych z nowoczesnym akcentem.
Latarnia wykorzystuje diody LED, ale jej konstrukcja zapewnia, że nie traci nic ze znanego ciepła latarni Fresnela. Obudowa wykonana jest ze stali nierdzewnej, dzięki czemu powinna być odporna na rdzę, a certyfikat IP67 gwarantuje, że latarnia przetrwa nawet upadki do wody. Obudowa ze stali nierdzewnej i szkła została zaprojektowana tak, aby można ją było łatwo poddać recyklingowi po zakończeniu okresu użytkowania. Ponieważ naprawy są łatwe do przeprowadzenia, według Balmuda żywotność powinna być stosunkowo długa
Zintegrowana bateria ma zapewnić czas pracy do 150 godzin przy najniższym poziomie jasności lub cztery godziny przy najwyższym poziomie. Urządzenie ładuje się przez port USB-C z mocą około 8 watów. Latarnia mierzy 11,4 x 11,4 x 17,5 centymetra i waży 1,54 kilograma. Pomimo wysokiej ceny, LoveFrom Sailing Lantern jest produkowany w Chinach.
Cena i dostępność
LoveFrom Sailing Lantern zostanie wyprodukowany w limitowanej edycji 1000 sztuk i można go zamówić w przedsprzedaży za pośrednictwem Balmuda. Oczekuje się, że dostawa rozpocznie się w marcu 2026 roku. Latarnia kosztuje 4 800 USD plus koszty wysyłki, podatek importowy i cło