Foxconn jest dobrze znany jako producent kontraktowy Apple iPhone'ów. Tajwańska firma ujawniła jednak, że nadal zamierza wejść do amerykańskiej przestrzeni mobilności elektrycznej, wprowadzając na rynek swój pierwszy elektryczny crossover, Model C, przed końcem 2025 roku.
Foxconn pozostaje niezrażony pomimo nowej polityki importowej Stanów Zjednoczonych dotyczącej zagranicznych pojazdów elektrycznych i zakończenia zachęt dla pojazdów elektrycznych. Firma technologiczna, utrzymując swój optymizm, powiedziała, że Model C przechodzi obecnie certyfikację w Stanach Zjednoczonych. Długoterminowym planem firmy jest zabezpieczenie zakładu produkcyjnego w USA dla regionu Ameryki Północnej.
W międzyczasie trwają plany rozpoczęcia produkcji Modelu C w tajwańskim zakładzie Foxconn. Rzecznik Foxconn, James Wu, powiedział: "Plan Modelu C pozostaje niezmieniony. W przypadku pierwszych zamówień naszych amerykańskich klientów produkcja rozpocznie się na Tajwanie, ale nasz cel, jakim jest produkcja Modelu C w USA, nie uległ zmianie"
Elektroniczny gigant zapewnił o tym swoich inwestorów, gdy ogłosił nowe partnerstwo z japońskim Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp. w celu opracowania autobusów zasilanych bateriami. Obie firmy będą współpracować przy opracowywaniu autobusów elektrycznych, które będą oparte na pełnowymiarowym Modelu T i średniej wielkości Modelu U Foxconn.
Foxconn utworzył Foxron jako spółkę joint venture z tajwańskim producentem samochodów Yulon Motor Co. JV zaprojektowała i skonstruowała Model T i Model U w nowej fabryce akumulatorów EV Foxconn w Kaohsiung na Tajwanie. Autobus Model T jest już w sprzedaży na Tajwanie i został zintegrowany z flotami miejskimi.