Notebookcheck Logo

Akumulatory półprzewodnikowe dla pojazdów elektrycznych: SK On robi postępy w zakresie długowieczności

SK On pracuje nad długowiecznością akumulatorów półprzewodnikowych do pojazdów elektrycznych (źródło zdjęcia: Pixabay)
SK On pracuje nad długowiecznością akumulatorów półprzewodnikowych do pojazdów elektrycznych (źródło zdjęcia: Pixabay)
SK On kontynuuje prace nad półprzewodnikowymi akumulatorami do pojazdów elektrycznych z tlenkiem i siarczkiem polimeru. Dzięki nowej warstwie ochronnej oczekuje się, że baterie litowo-metalowe będą miały znacznie dłuższą żywotność, a pierwsze prototypy planowane są odpowiednio na 2028 i 2030 rok.
Science E-Mobility

SK On to firma specjalizująca się w opracowywaniu i produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, która obecnie opracowuje dwa prototypy nowych akumulatorów półprzewodnikowych. Mają one być bardziej wytrzymałe w porównaniu z obecnymi technologiami akumulatorowymi. Pierwsza fabryka, w której będą testowane te nowe baterie, jest budowana we współpracy z Solid Power i może zostać ukończona w drugiej połowie 2025 roku.

Nowe baterie do pojazdów elektrycznych planowane na lata 2028 i 2030

Akumulatory stosowane obecnie w samochodach elektrycznych, takich jak nowy Mercedes-Benz CLA zazwyczaj wystarczają na 1000-100000 cykli ładowania, zanim stracą wydajność. Zespół badawczy w SK On podobno potroił tę żywotność.

Aby to osiągnąć, naukowcy próbowali usunąć warstwę ochronną anody litowo-metalowej, zanurzając ją w roztworze składającym się z azotanu litu i innych substancji. Spowodowało to jednak powstanie nowej warstwy ochronnej.

Dzięki tlenkowi litu ta nowa warstwa jest mocniejsza, a tym samym zwiększa żywotność baterii litowo-metalowych. Firma opublikowała te odkrycia w czasopiśmie ACS Energy Letters (za pośrednictwem Chosun Biz).

Plastik zwiększa żywotność baterii

Ponadto, SK On i Yonsei University zbadały związek między żywotnością i stabilnością termiczną elektrolitów żelowo-polimerowych w bateriach polimerowo-półprzewodnikowych. Naukowcy ustalili, że długi czas utwardzania termicznego warstwy ochronnej katody skutkuje niską wydajnością rozładowania.

Aby to ustalić, utwardzali warstwę ochronną dwóch akumulatorów przez różne okresy czasu. W okresie obserwacji bateria utwardzana przez 20 minut miała o 34% niższą pojemność, podczas gdy bateria utwardzana przez 60 minut straciła tylko 9,1%.

Źródło(a)

Chsoun Biz przez Electrive.net Zdjęcie: Pixabay / Kaboompics

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Akumulatory półprzewodnikowe dla pojazdów elektrycznych: SK On robi postępy w zakresie długowieczności
Andreas Jakobi, 2025-05- 8 (Update: 2025-05- 8)