SK On to firma specjalizująca się w opracowywaniu i produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, która obecnie opracowuje dwa prototypy nowych akumulatorów półprzewodnikowych. Mają one być bardziej wytrzymałe w porównaniu z obecnymi technologiami akumulatorowymi. Pierwsza fabryka, w której będą testowane te nowe baterie, jest budowana we współpracy z Solid Power i może zostać ukończona w drugiej połowie 2025 roku.
Nowe baterie do pojazdów elektrycznych planowane na lata 2028 i 2030
Akumulatory stosowane obecnie w samochodach elektrycznych, takich jak nowy Mercedes-Benz CLA zazwyczaj wystarczają na 1000-100000 cykli ładowania, zanim stracą wydajność. Zespół badawczy w SK On podobno potroił tę żywotność.
Aby to osiągnąć, naukowcy próbowali usunąć warstwę ochronną anody litowo-metalowej, zanurzając ją w roztworze składającym się z azotanu litu i innych substancji. Spowodowało to jednak powstanie nowej warstwy ochronnej.
Dzięki tlenkowi litu ta nowa warstwa jest mocniejsza, a tym samym zwiększa żywotność baterii litowo-metalowych. Firma opublikowała te odkrycia w czasopiśmie ACS Energy Letters (za pośrednictwem Chosun Biz).
Plastik zwiększa żywotność baterii
Ponadto, SK On i Yonsei University zbadały związek między żywotnością i stabilnością termiczną elektrolitów żelowo-polimerowych w bateriach polimerowo-półprzewodnikowych. Naukowcy ustalili, że długi czas utwardzania termicznego warstwy ochronnej katody skutkuje niską wydajnością rozładowania.
Aby to ustalić, utwardzali warstwę ochronną dwóch akumulatorów przez różne okresy czasu. W okresie obserwacji bateria utwardzana przez 20 minut miała o 34% niższą pojemność, podczas gdy bateria utwardzana przez 60 minut straciła tylko 9,1%.
Źródło(a)
Chsoun Biz przez Electrive.net Zdjęcie: Pixabay / Kaboompics