Miliony obecnych i byłych klientów AT&T mogą kwalifikować się do otrzymania rozliczeń pieniężnych wynikających z dwóch poważnych naruszeń danych. Firma telekomunikacyjna jest na haku za 177 milionów dolarów, aby rozstrzygnąć pozwy zbiorowe związane z incydentami bezpieczeństwa.
Pierwszy z nich miał miejsce w 2019 roku i naraził na szwank dane osobowe około 73 milionów klientów, chociaż AT&T nie przyznało się publicznie do naruszenia aż do 2024 roku. Dane, które wyciekły, obejmowały nazwiska, daty urodzenia i numery ubezpieczenia społecznego.
Drugie naruszenie zostało zgłoszone w 2024 roku i dotknęło jeszcze większej liczby klientów (100 milionów) po tym, jak atakujący włamali się do hurtowni danych AT&T. Żadne inne naruszenie prywatności nie przekroczyło tych dwóch łącznie przez lata istnienia amerykańskiej branży telekomunikacyjnej.
Klienci mogą ubiegać się o swoją część z puli odszkodowania w wysokości 177 milionów dolarów, składając wniosek za pośrednictwem strony internetowej Kroll Settlement Administration https://www.telecomdatasettlement.com/. W zależności od tego, czy zostali dotknięci oboma naruszeniami danych, wnioskodawcy mogą otrzymać do 7 500 USD każdy.
Firma Kroll zaczęła kontaktować się z poszkodowanymi klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej, podając "identyfikator członka grupy", który zostanie wykorzystany do weryfikacji kwalifikowalności. Jednak wnioskodawcy, którzy nie otrzymali powiadomienia, mogą skontaktować się z administratorem ugody, jeśli uważają, że kwalifikują się do odszkodowania.
Incydent z 2019 roku może przynieść ofiarom, które mogą udowodnić szkodę finansową, do 5000 USD, podczas gdy drugie naruszenie może być warte do 2500 USD.
Zgodnie z oczekiwaniami, strona internetowa administratora ugody odnotowała duży ruch. Wnioskodawcy mają czas do 18 grudnia 2025 r. na złożenie swoich roszczeń.