ARM w pełni wyszczególnił swoją najnowszą technologię skalowania opartą na sztucznej inteligencji dla telefonów innych niż Snapdragon. Nazywana Neural Super Sampling (NSS), jest to krok naprzód w stosunku do Accuracy Super Resolution (ASR), która została wprowadzona wcześniej w 2025 roku. Podczas gdy ASR działa natywnie na GPU, NSS będzie wykorzystywać akcelerację AI z dedykowanymi rdzeniami AI.
Mówiąc dokładniej, firma twierdzi, że od 2026 r. procesory graficzne ARM, które pochodzą z linii Mali i Immortalis, będą wyposażone w akceleratory klasy NPU. Będą one zintegrowane z rdzeniami cieniującymi i będą zasilać NSS, co oznacza, że podejście jest bardzo podobne do DLSS Nvidii.
Jeśli chodzi o to, jak dobrze będzie pod względem skalowania w górę, ARM twierdzi, że technologia może zaoferować 2x rozdzielczość przy zaledwie 4 ms na klatkę. Oficjalna informacja prasowa AMR pokazuje kilka próbek, które są skalowane z 540p do 1080p, a wyniki końcowe wyglądają całkiem obiecująco. Taki poziom skalowania oznacza, że obciążenie GPU może zostać zmniejszone o połowę w porównaniu do natywnego renderowania.
Przed premierą układów GPU z akceleratorami klasy NPU, ARM oferuje deweloperom otwarty Neural Graphics Development Kit. Obejmuje on emulację PC opartą na Vulkan, wtyczkę Unreal Engine, narzędzia do profilowania, rozszerzenia ML dla Vulkan i otwarte modele.
ASR ARM doczekał się stałej integracji zaraz po jego wprowadzeniu, z grami takimi jak Fortnite i Infinity Nikki oferującymi opcję skalowania w górę. Wygląda na to, że to samo stanie się z NSS, ponieważ ARM zauważył, że partnerzy tacy jak Tencent, Epic Games i NetEase już z nim współpracują.
Co więcej, ARM podzielił się, że planuje rozszerzyć technologię o funkcje takie jak Neural Super Sampling Denoising i Neural Frame Rate Upscaling w 2026 roku. Rozszerzenia te powinny zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z gier mobilnych na telefonach innych niż Snapdragon (kontroler mobilny GameSir G8 Galileo obecnie 67,99 USD na Amazon).
Źródło(a)
ARM przez: VideoCardz