ÆMotion zaprezentował swój dwuosobowy prototyp mikro EV na ulicach Paryża podczas Vivatech 2025. Od 2014 roku firma prowadzi badania i opracowuje pojazd, którego celem jest połączenie zwinności dwukołowego motocykla z bezpieczeństwem czterokołowego samochodu.
Stabilność motocykla została dobrze zbadanaa jego głównym ograniczeniem jest niezdolność do pozostania w pozycji pionowej po wystąpieniu niekontrolowanego poślizgu. Poślizg może wystąpić, gdy droga jest mokra, motocykl wchodzi w zakręty zbyt szybko lub napotyka inne złe warunki drogowe. Poważne obrażenia i ofiary śmiertelne są powszechne wśród motocyklistów.
Firma zaprojektowała smukły czterokołowy pojazd elektryczny, który zawiera przechylane podwozie, które było również widoczne w 2013 roku Toyota i-ROAD koncepcja trójkołowego pojazdu elektrycznego. Oba pojazdy przechylają się na boki jak dwukołowy motocykl podczas wykonywania skrętów, aby utrzymać środek ciężkości odpowiednio wyważony.
I-ROAD może przechylać się o ponad 35 stopni podczas jazdy z prędkością do 115 km/h (71 mph). EV ma zasięg do 200 km (124 mil.) przy użyciu stałego akumulatora i zasięg do 70 km (43 mil.) przy użyciu wymiennego akumulatora.
Pomimo dodatkowych funkcji bezpieczeństwa, takich jak przednie i tylne ogniwa zderzeniowe, pasy bezpieczeństwa, zamknięty przedział do jazdy i wycieraczka przedniej szyby, ÆMotion EV waży 230 kg (507 funtów), co plasuje go pomiędzy podstawowym motocyklem Honda Rebel 300 o masie 165 kg (364 funtów) o wadze 165 kg (364 funtów), a luksusową Hondą Goldwing Tour o masie 383 kg (845 funtów). Pojazd ma wymiary 235 x 79 x 171 cm (7,7 x 2,6 x 5,6 stopy), dzięki czemu z łatwością zmieści się na wąskich uliczkach i niewielkich miejscach parkingowych.
Czytelnicy, którzy chcą cieszyć się emocjami związanymi z jeszcze większą niestabilnością, mogą kupić monocykl elektryczny InMotion(sprzedawany tutaj na Amazon).