Nieco zakamuflowana Tesla Model Y L pojawiła się w Niemczech, a uważni obserwatorzy zrobili zdjęcia przedłużonego SUV-a podczas testów. Nowa wersja została niedawno odkryta w dokumencie regulacyjnym, a następnie oficjalnie ujawniona w Chinach. Jednak europejska obserwacja sugeruje, że premiera na kontynencie jest w toku.
6-miejscowy Model Y L jest o około 7 cali dłuższy od oryginalnej wersji. Tesla wydłużyła rozstaw osi, dzięki czemu trzeci rząd siedzeń jest wygodniejszy dla dorosłych. Samochód będzie miał układ siedzeń 2+2+2, z fotelami kapitańskimi zajmującymi drugi rząd.
Model Y L został zauważony na stacji ładowania w pobliżu kultowego toru Nürburgring w Nürburgu w Niemczech. Prototyp miał koła, które wyraźnie pasowały do tych zawartych w zgłoszeniu Tesli do chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).
Oczekuje się, że Tesla zacznie oferować Model Y L w Chinach we wrześniu, a produkcja podobno już trwa w fabryce w Szanghaju. Jednak wraz z pojawieniem się prototypu na torze Nürburgring, gdzie producenci samochodów często testują swoje przyszłe wersje przeznaczone dla Europy, klienci na kontynencie mogą nabrać nadziei. Istnieją spekulacje, że Tesla będzie również produkować Model Y L w fabryce Fremont i Giga Texas, co oznacza, że nabywcy z USA mogą również dostać w swoje ręce elektrycznego SUV-a.
Tesla Model Y L, zgodnie z informacjami dostarczonymi do MIIT, jest wyposażony w akumulator NMC o mocy 82 kWh dostarczony przez LG, z szacowanym zasięgiem jazdy 751 km (około 466,55 mil). Klienci spoza Chin powinni jednak pamiętać, że szacunki te opierają się na CLTC, który jest zazwyczaj bardziej optymistyczny niż EPA i WLTP stosowane odpowiednio w USA i Europie.