Notebookcheck Logo

4 porażki Tesli, które są tak duże, że sprawiają, iż opóźnienia i rozbite szyby Cybertrucka wyglądają jak wpadka

W zależności od osobistych preferencji, można uznać, że sam Cybertruck jest nieco nieudany. (Źródło obrazu: Tesla)
W zależności od osobistych preferencji, można uznać, że sam Cybertruck jest nieco nieudany. (Źródło obrazu: Tesla)
Gdy tylko pojawia się temat pojazdów elektrycznych, nie może zabraknąć początkującej marki motoryzacyjnej Tesla. W ciągu ostatniej dekady firma wyrobiła sobie nazwisko, dostarczając praktyczne pojazdy elektryczne, które wielu uważało za niemożliwe. Jednak w miarę rozwoju Tesla popełniła kilka błędów, które dla każdego innego producenta samochodów mogłyby oznaczać katastrofę.
E-Mobility Fail List

1. Pomiędzy przerwami w panelach i Whompy Wheels, najwyraźniej produkcja jest trudna

Wady produkcyjne Tesli stały się w tym momencie trochę memem, z wieloma entuzjastami motoryzacji i analitykami wskazującymi, że luki w panelach często widziane w pojazdach takich jak Model X nie mają prawa być tak duże, biorąc pod uwagę cenę pojazdu wynoszącą prawie 100 000 dolarów.

Problemy produkcyjne ale jest to o wiele większy problem, gdy sprawy zaczynają wpływać na bezpieczeństwo kierowców. Istnieje kilka przykładów problemów produkcyjnych Tesli powodujących poważne problemy z bezpieczeństwem, ale dwa z najgorszych to tzw. "Whompy Wheel" -gdzie źle wykonane elementy zawieszenia zawiodły, co rzekomo doprowadziło do poważnych wypadków - oraz nowszy problem z odłączaniem się kierownic w Tesli które zasłużyły na dochodzenie NHTSA.

2. Pełna Self Driving i Autopilot nie są jeszcze gotowe

Niepowodzenie Tesli w dostarczeniu Full Self Driving ma mniej wspólnego z rzeczywistą technologią, a więcej z powtarzającymi się zapowiedziami prezesa Elona Muska, że technologia będzie przybywać "bardzo szybko"

Samojezdna technologia Tesli jest bardzo imponującaa bety FSD, które zostały wydane ostatnio jeszcze bardziej, ale technologia jest nadal daleko od gotowości dla publiczności, jak zostało wykazane przez wiele kompilacji FSD fail pływających wokół YouTube. Gorsze niż kilka kompilacji niepowodzeń są horrendalne wypadki, które wydarzyły się z powodu błędów popełnionych przez systemy samojezdne.

Wielu krytyków ubolewa również nad niektórymi decyzjami, które zostały podjęte wokół sprzętu do samodzielnej jazdy w pojazdach Tesli. Na przykład usunięcie czujników radarowych na rzecz podejścia opartego wyłącznie na kamerach zostało skrytykowane jako niebezpiecznei często postrzegane jako posunięcie mające na celu cięcie kosztów który przedkłada zysk nad ludzkie życie. Nie jest jasne, jak FSD Tesli będzie grać na dłuższą metę, i bardzo możliwe, że technologia ta w końcu odniesie sukces, ale wydaje się, że będzie to ciężko wywalczona bitwa do końca.

3. Co się stało z wymiennymi bateriami Tesli?

W 2013 roku Tesla zaprezentowała Model S z wymiennymi bateriami i uruchomiła program pilotażowy https://www.tesla.com/blog/battery-swap-pilot-programreklamując tę technologię jako szybką i łatwą alternatywę dla wielogodzinnego czasu ładowania, na którym wówczas polegały samochody elektryczne. Teraz, 10 lat później, producenci tacy jak NIO, BYD i CATL ogłosili technologię wymiennych baterii. Nawet Fisker obiecał wprowadzić wymienne baterie w swoim SUV-ie Ocean do 2024 roku, a mimo to Tesla od lat nie odezwała się ani razu w sprawie wymiany baterii.

Tesla, zamiast tego, wybrał budować swoją sieć Superchargers - i raczej z powodzeniem w tym. Co ciekawe, strategia Tesli dotycząca Superchargerów może okazać się bardziej lukratywna na dłuższą metę, zwłaszcza że sieć otwiera się na więcej marek EV i potencjalnych klientów. Łatwo zauważyć, że w przypadku sieci ładowania jest mniejszy narzut i potencjalnie mniej inwestycji i konserwacji niż w przypadku sieci automatycznych robotów wymieniających baterie, nawet jeśli wymienialne baterie są bardziej atrakcyjną opcją dla tych, którzy przechodzą z pojazdów ICE.

Ample ma już szereg partnerstw w kolejce i wykorzystuje energię odnawialną do ładowania swoich pakietów baterii. (Źródło obrazu: Ample)
Ample ma już szereg partnerstw w kolejce i wykorzystuje energię odnawialną do ładowania swoich pakietów baterii. (Źródło obrazu: Ample)

4. Jarzmo, którego wszyscy nienawidzili tak bardzo, że nawet Tesla z niego zrezygnował

Powiedzieć, że jarzmo , które Tesla widzi jako przyszłość jazdy okazało się kiepskie, jest niedopowiedzeniem. Kiedy zostało wprowadzone, Tesla sprzedawała jarzmo jako standardowe wyposażenie w Modelu S i X, ale zaledwie kilka krótkich miesięcy później firma zaczęła oferować okrągłą kierownicę jako opcję za 700 dolarów. Teraz okrągła wraca jako standard, a jarzmo stało się opcjonalnym dodatkiem o wartości 250 USD.

Okazuje się, że niecentryczny prostokąt jest raczej kiepską opcją kierowniczą, chyba że twoje przełożenia kierownicy są idealnie zaprojektowane dla tego wyboru interfejsu. Jeśli musisz wykonywać zbyt wiele ruchów kierownicą z ręki do ręki, jarzmo nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jest to coś, z czym Lexus odniósł dużo większy sukces niż Tesla, co pokazuje Engineering Explained na YouTube.

Pod koniec dnia, jarzmo Tesli wydaje się być pomysłem na wpół spalonym, który nie został wdrożony na tyle dobrze, aby miało to sens, i to ulga, że okrągła kierownica stała się ponownie opcją domyślną.

Kup Vantrue N2 Pro Uber Dual 1080P Dash Cam na Amazon.

Wnętrze przyszłości, może, ale nie interfejs kierowniczy przyszłości, najwyraźniej. (Źródło obrazu: Tesla)
Wnętrze przyszłości, może, ale nie interfejs kierowniczy przyszłości, najwyraźniej. (Źródło obrazu: Tesla)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > 4 porażki Tesli, które są tak duże, że sprawiają, iż opóźnienia i rozbite szyby Cybertrucka wyglądają jak wpadka
Julian van der Merwe, 2023-05- 6 (Update: 2023-05- 6)