Notebookcheck Logo

Ulga podatkowa Tesla Model 3 obniżona o 50% w związku z wejściem w życie nowych wytycznych dotyczących dotacji dla pojazdów elektrycznych

Model 3 Highland może otrzymać dotację w wysokości 3 750 USD dopiero w 2024 r. (zdjęcie: Tesla)
Model 3 Highland może otrzymać dotację w wysokości 3 750 USD dopiero w 2024 r. (zdjęcie: Tesla)
Tesla zdołała w tym roku objąć wszystkie swoje pojazdy elektryczne rządowym programem dopłat do pojazdów elektrycznych, mimo że jej najlepiej sprzedające się modele są zasilane chińskimi bateriami LFP. Administracja prezydenta Bidena wydała jednak nowe wytyczne, zgodnie z którymi niektóre samochody Tesli nie kwalifikują się do pełnej kwoty ulgi podatkowej.
E-Mobility

Tesla zbadała swój program dostaw baterii na początku roku i zdołała przekonać Departament Skarbu, że wszystkie jej samochody są kwalifikowalne kwalifikują się do pełnej kwoty ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7 500 USD. Pomimo tego, że jej najlepiej sprzedające się pojazdy, takie jak Model 3 i Model Y, wykorzystują chińskie akumulatory LFP, całkowita ilość surowców pochodzących od niekwalifikujących się podmiotów mogła pozostać poniżej rządowego progu 40%.

Administracja prezydenta Bidena opublikowała jednak właśnie wytyczne dotyczące kwalifikowalności ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych na przyszły rok, potwierdzając, że niektóre samochody Tesli nie będą kwalifikować się do pełnej dotacji rządowej, najprawdopodobniej dlatego, że próg surowców do akumulatorów wzrośnie do 50% w 2024 roku.

Tesla natychmiast wydała ostrzeżenie, że "ulga podatkowa w wysokości 7500 USD zostanie zmniejszona do 3750 USD w przypadku Modelu 3 z napędem na tylne koła i Modelu 3 Long Range w dniu 1 stycznia 2024 r.", Wskazując, które wersje nie będą już kwalifikować się do pełnej dotacji federalnej.

Tesla Model 3 Highland facelift, który jest zaplanowany na Wydanie w USA w pierwszym kwartale, może również kwalifikować się tylko do 50% ulgi podatkowej, ponieważ jest zasilany przez CATL M3P baterie fosforanowe. Wyprodukowany w USA Model Y będzie jednak kwalifikował się do pełnej kwoty ulgi podatkowej.

Z drugiej strony, wydane w piątek wytyczne dotyczące dotacji na pojazdy elektryczne pozostawiają pewne pole manewru dla amerykańskich producentów samochodów, takich jak Ford, który planuje zainwestować miliardy w amerykańskie fabryki akumulatorów poprzez licencjonowanielicencjonując technologię LFP od CATL. W przeciwnym razie wyjaśnienie Skarbu Państwa dotyczące niekwalifikowalności "zagranicznego podmiotu budzącego obawy" obejmuje teraz wszystko, co pochodzi od firm z siedzibą w Chinach, niezależnie od amerykańskich spółek zależnych, a także od wszelkich zagranicznych firm, które mają co najmniej 25% udziałów chińskiego rządu.

Nie trzeba dodawać, że wyłączenie umów licencyjnych zirytowało niektórych prawodawców, takich jak senator Joe Manchin, który powiedział, że nowe wytyczne nie idą wystarczająco daleko i pozostawią zbyt wiele pojazdów elektrycznych z chińskimi materiałami kwalifikującymi się do ulgi podatkowej. Grupa handlowa, która lobbuje w imieniu japońskich, południowokoreańskich lub niemieckich producentów samochodów, powiedziała jednak, że "docenia jasność, jaką zapewniają dzisiejsze wytyczne i elastyczność, jaką stwarzają" dla swoich klientów, ponieważ rząd próbował zrównoważyć interesy wszystkich.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Ulga podatkowa Tesla Model 3 obniżona o 50% w związku z wejściem w życie nowych wytycznych dotyczących dotacji dla pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2023-12- 4 (Update: 2023-12- 4)