Notebookcheck Logo

Testy zderzeniowe Tesli Cybertruck ponownie wywołują pytania dotyczące bezpieczeństwa z powodu nieudanego zawieszenia i minimalnych uszkodzeń nadwozia po teście dachowania

Tesla wcześniej drażniła się z testami zderzeniowymi Cybertruck, ale nie widzieliśmy jeszcze wyników testów i prawdopodobnie nie zobaczymy ich przed datą premiery. (Źródło zdjęcia: Tesla na X)
Tesla wcześniej drażniła się z testami zderzeniowymi Cybertruck, ale nie widzieliśmy jeszcze wyników testów i prawdopodobnie nie zobaczymy ich przed datą premiery. (Źródło zdjęcia: Tesla na X)
Materiał filmowy przedstawiający jednostki Tesla Cybertruck po rzekomym poddaniu ich testom zderzeniowym po raz kolejny wzbudził poważne pytania dotyczące bezpieczeństwa elektrycznego pickupa Tesli. Brak uszkodzeń nadwozia wydaje się sugerować, że pasażerowie i inne pojazdy przyjmą na siebie ciężar uderzenia podczas kolizji.
E-Mobility Fail Leaks / Rumors

Jednym z głównych pytań, które wielokrotnie pojawiało się w związku z Cybertruckiem, było to, czy i w jaki sposób nadwozie pojazdu ze stali nierdzewnej zgniotłoby się, aby pochłonąć energię w przypadku kolizji. Materiał filmowy opublikowany niedawno na stronie w serwisie X (fka Twitter) rzekomo pokazuje co najmniej dwa Cybertruck na tyle półciężarówki po przejściu przez testy zderzeniowe.

W filmie, o którym mowa, jeden z dwóch Cybertrucków znajduje się pod osłoną z tkaniny, podczas gdy drugi jest cały, w tym naklejka na drzwiach, która wskazuje, że padł ofiarą testu dachowania w rowie, a także znacznych uszkodzeń spowodowanych incydentem. Bliższe przyjrzenie się uszkodzeniom nadwozia ujawnia panele, które są wyraźnie zdeformowane, chociaż nie są one tak poważne, aby wskazywać, że zostały zgniecione w celu pochłonięcia uderzenia.

Strefy zgniotu są niezbędnymi cechami konstrukcyjnymi samochodów, które pozwalają nadwoziu i podwoziu samochodu odkształcać się i absorbować część siły zderzenia. Jeśli panel nadwozia lub podwozie nie pochłania uderzenia, siły przenoszone na pasażerów pojazdu są znacznie większe i znacznie bardziej prawdopodobne jest, że spowodują obrażenia.

Jednak w przypadku przewrócenia się pojazdu, wtargnięcie do kabiny - lub ustąpienie kabiny i jej zgniecenie pod ciężarem pojazdu - stanowi znaczne zagrożenie dla pasażerów i kierowców. Pod tym względem Cybertruck wydaje się działać dobrze, zachowując swój kształt pomimo ogromnej masy.

Nie widzieliśmy jeszcze wyników pełnego testu zderzenia czołowego, zderzenia czołowego w trzech czwartych lub zderzenia bocznego, które ujawniłyby, jak bezpieczny jest Cybertruck. To, co wydaje się być łuszczącymi się panelami nadwozia w zakrytym Cybertrucku w najnowszym materiale filmowym, może wskazywać, że testy te są w toku.

To, co niepokoi analityków i obserwatorów zorientowanych na bezpieczeństwo i obserwatorów jest jednak sztywność paneli nadwozia Cybertrucka w połączeniu z jego wagą. Pojazdy Tesli zawsze uzyskują niewiarygodnie wysokie wyniki w testach bezpieczeństwa zderzeniowego, więc nie byłoby zaskoczeniem, gdyby okazało się, że Cybertruck był tak wiele razy opóźniany, aby spełnić minimalny próg bezpieczeństwa.

Materiał udostępniony na X wydaje się również pokazywać, że zawieszenie lub podwozie Cybertrucka zawiodło podczas testu zderzeniowego, co oznacza, że w grę wchodziły znaczne siły, pomimo minimalnych uszkodzeń nadwozia poniesionych podczas testu. Ponownie wskazuje to na bardzo sztywne nadwozie, co może powodować problemy ze znakomitym rekordem bezpieczeństwa zderzeniowego Tesli.

Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.

Wygląda na to, że ten konkretny Tesla Cybertruck spędził trochę czasu do góry nogami. (Źródło zdjęcia: @WholeMarsBlog na X)
Wygląda na to, że ten konkretny Tesla Cybertruck spędził trochę czasu do góry nogami. (Źródło zdjęcia: @WholeMarsBlog na X)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Testy zderzeniowe Tesli Cybertruck ponownie wywołują pytania dotyczące bezpieczeństwa z powodu nieudanego zawieszenia i minimalnych uszkodzeń nadwozia po teście dachowania
Julian van der Merwe, 2023-09- 9 (Update: 2023-09- 9)