Notebookcheck Logo

Podwójny silnik Rivian R1T zwiększa moment obrotowy kosztem mocy i długości gwarancji

Zmiany w dwusilnikowym Rivian R1T sprawiają, że zyskuje on mnóstwo momentu obrotowego kosztem mocy. (Źródło zdjęcia: Rivian - edytowane)
Zmiany w dwusilnikowym Rivian R1T sprawiają, że zyskuje on mnóstwo momentu obrotowego kosztem mocy. (Źródło zdjęcia: Rivian - edytowane)
Po rozpoczęciu produkcji dwusilnikowego R1T z wykorzystaniem wydajnych jednostek napędowych Enduro, Rivian najwyraźniej wprowadził pewne poprawki do platformy, aby wymienić większy moment obrotowy na niewielki spadek mocy. Wraz z większym momentem obrotowym, który powinien poprawić sprawność w terenie, firma skróciła również okres gwarancji na jednostki Dual-Motor R1T.
E-Mobility Launch Business

Kilka tygodni temu, Rivian potwierdził, że że rozpoczął wprowadzanie na rynek dwusilnikowych pojazdów R1T i R1S opartych na własnych jednostkach napędowych Enduro. Rozwój ten miał na celu uczynienie pojazdów bardziej wydajnymi niż wersje cztero- i trzysilnikowe.

Ostatnie zmiany w specyfikacji Rivian R1T wskazują, że firma nadal ulepsza silniki Enduro, aby uzyskać najlepsze wyniki, a firma wydaje się ponownie koncentrować na osiągach terenowych.

Podczas gdy zasięg wydaje się pozostawać bez szwanku, Rivian dostosował swoją moc wyjściową dla wersji Dual-Motor nawet o 11%. Podstawowy model Dual-Motor R1T ma teraz moc 533 KM (397,5 kW), w porównaniu z wcześniejszymi 600 KM (447,4 kW), podczas gdy wersja Dual-Motor Performance odnotowuje spadek z 700 KM (522 kW) do 665 KM (495,9 kW).

W zamian za spadek mocy, Rivian zwiększył moment obrotowy dla Performance Dual-Motor AWD R1T o 129 lb-ft (175 nm) - z 700 lb-ft (949 nm) do 829 lb-ft (1124 nm). Z drugiej strony, model podstawowy otrzymuje tylko dodatkowe 10 lb-ft (13,5 nm) momentu obrotowego w stosunku do pierwotnych 600 lb-ft (813,5 nm).

Ten wzrost momentu obrotowego - zwłaszcza w wersji Performance - jest prawdopodobnie o wiele bardziej wartościowy do użytku w terenie niż jakikolwiek wzrost mocy, zwłaszcza po przekroczeniu granicy 500 KM. Pomimo zwiększonego momentu obrotowego, obie wersje Dual-Motor R1T utrzymują te same czasy 0-60 mph.

Kiedy Rivian pojawił się kilka lat temu jako alternatywa dla Tesli, jego pojazdy otrzymały wiele pochwał ze względu na ich osiągi w terenie i imponujący zasięg. Rivian zdołał również wyprzedzić większość konkurencji dzięki pięcioletniej, kompleksowej gwarancji na 60 000 mil na swoje czterosilnikowe warianty.

Przejście na platformę Dual-Motor Enduro najwyraźniej doprowadziło również Rivian do skrócenia okresu gwarancji z pięcioletniej lub 60 000 mil (96 560 km) gwarancji Quad-Motor do czteroletniej lub 50 000 mil (80 467 km) gwarancji. Zmiana ta jest w pewnym stopniu oczekiwana, biorąc pod uwagę niższe koszty platformy Dual-Motor i nadal jest dość standardowa wśród luksusowych marek pojazdów elektrycznych.

Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.

Rivian nie tylko dostroił swoją platformę dwusilnikową, aby uzyskać większy moment obrotowy, ale także skorygował jednostki momentu obrotowego do funtów-stóp z funtów-funtów (źródło zdjęcia: Rivian - edytowane)
Rivian nie tylko dostroił swoją platformę dwusilnikową, aby uzyskać większy moment obrotowy, ale także skorygował jednostki momentu obrotowego do funtów-stóp z funtów-funtów (źródło zdjęcia: Rivian - edytowane)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Podwójny silnik Rivian R1T zwiększa moment obrotowy kosztem mocy i długości gwarancji
Julian van der Merwe, 2023-08- 2 (Update: 2023-08- 2)