Notebookcheck Logo

Nowy Jork testuje wymianę baterii w rowerach elektrycznych, aby zapobiec pożarom

Pożary rowerów elektrycznych mogą wystąpić podczas ładowania baterii, ale także podczas przechowywania (symboliczny obraz: Dall-E / AI)
Pożary rowerów elektrycznych mogą wystąpić podczas ładowania baterii, ale także podczas przechowywania (symboliczny obraz: Dall-E / AI)
Akumulatory w rowerach elektrycznych mogą powodować pożary, czasem nawet śmiertelne. Pilotażowy projekt testuje obecnie stacje wymiany baterii, aby poprawić bezpieczeństwo i zaoszczędzić czas.
E-Mobility Business

Stacje ładowania rowerów elektrycznych stacje ładowania są coraz częściej instalowane w miejscach turystycznych, takich jak restauracje i muzea. Jednak ładowanie pustego akumulatora roweru elektrycznego jest nie tylko czasochłonnym procesem, ale także niesie ze sobą ryzyko potencjalnie zagrażającego życiu pożaru akumulatora.

Podczas procesu ładowania może dojść do zwarcia i przegrzania, co może prowadzić do pożaru. Chociaż problem ten występuje również podczas przechowywania akumulatorów, wydaje się, że wiele pożarów w Nowym Jorku rozpoczęło się podczas procesu ładowania w budynkach mieszkalnych.

Na przykład liczba pożarów akumulatorów w Nowym Jorku wzrosła dziewięciokrotnie w latach 2019-2023, powodując nie tylko obrażenia, ale w niektórych przypadkach także ofiary śmiertelne. Właśnie dlatego miasto jest pilotowanie stacje wymiany baterii z dwoma startupami, Popwheels i Swobbee, oraz bezpieczniejszą koncepcję ładowania z Swiftmile.

W ramach programu pilotażowego kilka stacji zostanie udostępnionych rowerzystom korzystającym z usług dostawczych w całym mieście. Rowerzyści będą mogli po prostu odblokować drzwi stacji za pomocą aplikacji, wymienić pustą baterię litowo-jonową na w pełni naładowaną w mniej niż minutę i kontynuować podróż. Jest to nie tylko bezpieczniejsze, ale może również zaoszczędzić czas, eliminując potrzebę ładowania i czekania.

Nie wiadomo jeszcze, czy nowy system się przyjmie. Projekt obejmuje 100 kierowców i będzie realizowany przez sześć miesięcy. Jeśli się powiedzie, aby objąć wszystkich 60 000 kierowców dostawczych w Nowym Jorku, należałoby zainstalować kilkaset stacji w całym mieście.

Być może prowadzi to do jeszcze większej wizji wymiany baterii jako części miejskiej przyszłości. Póki co jednak, rozwiązanie to rozwiązuje bardzo realny i bezpośredni problem, z jakim borykają się pracownicy dostaw, dotyczący tego, w jaki sposób mogą pracować przez cały dzień i zarabiać na życie, nie narażając przy tym swojego życia na pożary akumulatorów.

- David Hammer, współzałożyciel i prezes Popwheels

W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, koncepcja wymiany baterii jest znacznie bardziej rozpowszechniona w Azji w przypadku dużej liczby małych pojazdów elektrycznych: Na przykład chiński producent samochodów Nio oferuje liczne stacje wymiany dla samochodów, a firma Gogoro umożliwia około 400 000 wymian baterii dziennie w hulajnogach elektrycznych na Tajwanie.

W Niemczech berliński startup Swobbee i estoński dostawca usług współdzielenia Bolt uruchomiły pilotażowy projekt ładowania i wymiany akumulatorów w celu komercyjnej eksploatacji berlińskiej floty współdzielonych hulajnóg elektrycznych w 2022 roku. Przeprowadzono również niewielką kampanię na rzecz modelu subskrypcji wymiany baterii w rowerach elektrycznych Urban Drivestyle w Berlinie, z udziałem około 100 użytkowników testowych.

Jednak wykonalność stacji wymiany baterii może stać się mniej prosta, gdy nie będzie już floty identycznych rowerów, ale wiele różnych rowerów należących do osób fizycznych. Czas pokaże, czy koncepcja ta się przyjmie, czy też w dłuższej perspektywie konieczne będzie znalezienie innych rozwiązań.

Źródło(a)

MIT 1,2 | Emobility.online | Obraz symboliczny: Dall-E / AI

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Nowy Jork testuje wymianę baterii w rowerach elektrycznych, aby zapobiec pożarom
Nicole Dominikowski, 2024-04- 4 (Update: 2024-04- 4)