Notebookcheck Logo

Lexus: Elektryczny sedan LF-ZC mistrzem aerodynamiki, ogromny elektryczny SUV LF-ZL rywalem Mercedesa GLS

Elektryczny sedan Lexus LF-ZC: bardziej opływowy niż Mercedes EQS.
Elektryczny sedan Lexus LF-ZC: bardziej opływowy niż Mercedes EQS.
Lexus zaprezentował dwie koncepcje samochodów elektrycznych na Japan Mobility Show 2023, które oferują wgląd w przyszłość marki. Lexus LF-ZC sedan wskazuje na seryjnie produkowany, szczególnie aerodynamiczny e-samochód planowany na 2026 rok, podczas gdy LF-ZL reprezentuje wizję w pełni elektrycznego flagowego SUV-a.
E-Mobility

Lexus prezentuje swoje plany stania się w pełni elektryczną marką premium w Japonii. Pojazdy koncepcyjne zaprezentowane na Japan Mobility Show 2023 to czterodrzwiowy Lexus LF-ZC, który koncentruje się na aerodynamicznych osiągach, oraz LF-ZL, elektryczny flagowy SUV o ogromnych wymiarach.

Oba całkowicie elektryczne pojazdy koncepcyjne Lexusa posiadają w pełni cyfrowy, inteligentny kokpit, który zapewnia intuicyjny i szybki dostęp do kluczowych elementów sterujących w immersyjnym środowisku jazdy. Oprogramowanie, oparte na nowym systemie operacyjnym "Arene OS", umożliwia kolejne aktualizacje. W ten sposób multimedia, infotainment i bezpieczeństwo mogą być stale ulepszane.

W następnej generacji swoich samochodów elektrycznych Lexus dąży do większej jedności między kierowcą a pojazdem, aby jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy. Obejmuje to między innymi system napędu na wszystkie koła "Direct4" opracowany specjalnie dla napędu elektrycznego oraz intuicyjne, liniowe wyczucie układu kierowniczego typu steer-by-wire. Dalszy rozwój systemu operacyjnego "Arene OS" ma również na celu stworzenie idealnej równowagi między przyspieszaniem, pokonywaniem zakrętów i hamowaniem.

Lexus LF-ZC to czterodrzwiowy elektryczny sedan o współczynniku oporu aerodynamicznego poniżej 0,2. Jeśli Lexusowi uda się osiągnąć ten cel, wówczas Japończycy prześcignęliby aerodynamicznych liderów, takich jak Mercedes EQS (wartość cd 0,20), Tesla Model S, Nio ET7 czy Hyundai Ioniq 6 (po 0,21). E-sedan o długości 4,75 metra posiada również w pełni cyfrowy inteligentny kokpit z dwoma panelami dotykowymi, dzięki którym najważniejsze elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki kierowcy.

Z drugiej strony Lexus LF-ZL to ponadgabarytowy elektryczny SUV z modułowym nadwoziem, który przy długości 5,30 metra przewyższa inne wyjątkowo duże SUV-y, takie jak BMW X7 (5,15 m), Mercedes GLS (5,21 m) czy Range Rover 5 Gen (do 5,25 m). Koncepcyjny Lexus LF-ZL jest zapowiedzią przyszłych E-SUV-ów marki o wyjątkowo przestronnych wnętrzach. LF-ZL rozpoznaje, uczy się i przewiduje potrzeby kierowcy, oferując spersonalizowane wrażenia z jazdy i współpracując z cyfrowymi danymi z otoczenia.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Lexus: Elektryczny sedan LF-ZC mistrzem aerodynamiki, ogromny elektryczny SUV LF-ZL rywalem Mercedesa GLS
Alena Matta, 2023-10-27 (Update: 2023-10-27)