Notebookcheck Logo

Hyundai Ioniq 5 N: Akumulator pozostaje zaskakująco chłodny przy prędkości 155 mph na kultowym niemieckim torze wyścigowym

Ioniq 5 N został przetestowany na torze Nordschleife (Zdjęcie: Hyundai)
Ioniq 5 N został przetestowany na torze Nordschleife (Zdjęcie: Hyundai)
Nadchodzący wyczynowy model popularnego południowokoreańskiego pojazdu elektrycznego najwyraźniej poradził sobie całkiem nieźle podczas 10 000-kilometrowego testu wytrzymałościowego w tak zwanym "Zielonym Piekle". W szczególności, temperatura akumulatora Hyundaia Ioniq 5 N nie nagrzewała się zbytnio nawet w ekstremalnie wymagających warunkach, przy prędkościach znacznie przekraczających dopuszczalną prędkość w większości krajów.
E-Mobility

Ponieważ samochody zasilane bateryjnie powoli, ale zdecydowanie wkraczają do sportów motorowych, południowokoreański producent samochodów Hyundai pracuje nad wyczynowym modelem popularnego Hyundaia Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5który będzie pierwszym pojazdem elektrycznym noszącym prestiżowy przydomek "N". Ambitne plany dotyczące sportowego elektrycznego SUV-a zostały teraz przetestowane na jednym z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie.

Przed planowanym debiutem w połowie lipca, producent samochodów intensywnie przetestował zakamuflowany Hyundai Ioniq 5 N na torze Nürburgring Nordschleife i zebrał dane o długości 10 000 kilometrów (około 6 200 mil), zgodnie z załączonym komunikatem prasowym https://www.hyundaimotorgroup.com/news/CONT0000000000097988w którym bardziej szczegółowo wyjaśniono nowe tryby jazdy i liczne zmiany w stosunku do zwykłych wersji wyposażenia. Elektryczny crossover prawdopodobnie nie odnotował niewiarygodnie szybkich czasów okrążeń, takich jak droższe pojazdy elektryczne klasy premium od Porsche lub Tesliale odpowiedni zwiastun podkreśla pewien szczegół techniczny Hyundaia Ioniq 5 N, który zwrócił uwagę niektórych osób.

Krótko po upływie 1 minuty, film na YouTube pokazuje maksymalną prędkość 250 km/h (155 mph), którą wiele samochodów sportowych może osiągnąć na długiej prostej o nazwie "Döttinger Höhe". Zaraz po tym zwiastun przechodzi do odczytu temperatury akumulatora Hyundaia Ioniq 5 N, który rzekomo osiągnął tylko 42 stopnie Celsjusza (107 Fahrenheita). Temperatura ta jest nieco powyżej optymalnego okna i sugeruje, że chłodzenie akumulatora samochodu działa bardzo dobrze nawet przy długotrwałym obciążeniu, co powinno pozwolić uniknąć poważnych problemów z dławieniem termicznym nawet podczas długich jazd z prędkością autostradową lub wyższą. To, czy ten szczegół jest bardziej chwytem marketingowym, z pewnością zostanie zbadane, ponieważ niektórzy potencjalni właściciele zabiorą swój nowy samochód elektryczny na tor lub autostradę w Niemczech Niemiecką autostradę.

Zamów osłonę przeciwsłoneczną przedniej szyby do Hyundai Ioniq 5 na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Hyundai Ioniq 5 N: Akumulator pozostaje zaskakująco chłodny przy prędkości 155 mph na kultowym niemieckim torze wyścigowym
Enrico Frahn, 2023-07- 3 (Update: 2023-07- 3)