Notebookcheck Logo

Elon Musk zachwala bezpieczeństwo pieszych w Cybertrucku po uniknięciu premiery w UE z powodu braku przepisów dotyczących bezpieczeństwa pieszych przy projektowaniu pojazdów

Przód Tesli Cybertruck ma wyłącznie ostre rogi, co może wykluczyć go z dopuszczenia do ruchu w UE. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Przód Tesli Cybertruck ma wyłącznie ostre rogi, co może wykluczyć go z dopuszczenia do ruchu w UE. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Elon Musk twierdzi, że Tesla jest "wysoce przekonana, że Cybertruck będzie znacznie bezpieczniejszy na milę niż inne ciężarówki", mimo że technik Tesli niedawno wyjaśnił w raporcie, że konstrukcja Cybertrucka wyklucza jego wprowadzenie na rynek europejski. Zasady projektowania bezpieczeństwa pieszych są rzekomo częścią tego, dlaczego Europa nie otrzyma Cybertrucka.
E-Mobility Launch Fail Business

Od momentu zaprezentowania, Tesla Cybertruck spotkał się ze sporą krytyką ze względu na swój kanciasty design. Jednym z aspektów projektu, który jest często pomijany, jest bezpieczeństwo. Nie tylko pojawiły się obawy dotyczące nieskutecznych lub nieistniejących stref zgniotu, ale australijski szef ds. bezpieczeństwa samochodów powiedział w wywiadzie dla News.com.au że ma obawy dotyczące ostrych krawędzi ciężarówki i ich wpływu na kolizje z pieszymi.

Elon Musk jednak niedawno wziął na X (fka Twitter), aby bronić Cybertruck, stwierdzając, co następuje w odpowiedzi na post innego użytkownika:

Tak, jesteśmy przekonani, że Cybertruck będzie znacznie bezpieczniejszy w przeliczeniu na kilometr niż inne ciężarówki, zarówno dla pasażerów, jak i pieszych.

Jak się okazuje, przepisy Unii Europejskiej dotyczące projektowania pojazdów https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32009R0078 - te same, które w zasadzie zabiły wyskakujące reflektory - nakazują, aby wszystkie powierzchnie skierowane do przodu miały minimalny promień 3,2 mm. Ten minimalny promień ma na celu zmniejszenie ciężkości obrażeń pieszych podczas zderzenia czołowego.

Ponieważ Cybertruck jest wykonany z płyt ze stali nierdzewnej o grubości 1,4 mm, promień ten jest prawie niemożliwy do osiągnięcia - a właściwie niemożliwy tam, gdzie panele po prostu kończą się na szwie. Wiceprezes Tesli ds. inżynierii pojazdów, Lars Maravy, ujawnił niedawno w wywiadzie dla Top Gear że jest to prawdopodobnie powód, dla którego Cybertruck prawdopodobnie nie będzie sprzedawany w Europie - ponieważ prawdopodobnie nie może być.

Wygląda na to, że Tesla wykopała sobie własny grób z Cybertruckiem w więcej niż jednym sensie, a duży pojazd elektryczny kontynuuje trend nowoczesnych samochodów marek wykorzystujących technologię, taką jak ADASaby nadrobić wątpliwe projekty i decyzje dotyczące bezpieczeństwa. Poza tym Cybertruck prawdopodobnie będzie trochę nie na miejscu na węższych ulicach wielu europejskich miast.

Tesla zaprezentowała dane z testów zderzeniowych w niedawnym kontrowersyjnym filmie, który widział porównania z rzeczywistymi materiałami testowymi IIHS dla innych podobnych pojazdów. Jednak obecnie nie jest jasne, jak Tesla Cybertruck uzyska wynik, podobnie jak to, czy Cybertruck okaże się bezpieczniejszy niż Model3, S, X i Y, które wszystkie uzyskały bardzo wysokie wyniki w testach IIHS.

Kup samochódwyścigowy Hot Wheels RC 1:64 Scale Tesla Cybertruck Rechargeable Radio-Controlled Racing Car na Amazon lub użyj telefonu jako pomocy nawigacyjnej dzięki uchwytowi samochodowemu Peak Design Wireless Charging Mobile Phone Car Mount.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Elon Musk zachwala bezpieczeństwo pieszych w Cybertrucku po uniknięciu premiery w UE z powodu braku przepisów dotyczących bezpieczeństwa pieszych przy projektowaniu pojazdów
Julian van der Merwe, 2023-12- 8 (Update: 2023-12- 8)