Notebookcheck Logo

CheckMag | Cybertruck Tesli to kolejny rozdęty pojazd elektryczny, który mija się z celem ekologicznego transportu

Ponadwymiarowe pojazdy elektryczne pokonują cel elektryfikacji, a ich szeregi rosną. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Ponadwymiarowe pojazdy elektryczne pokonują cel elektryfikacji, a ich szeregi rosną. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Samochody elektryczne zostały pomyślane jako bardziej przyjazna dla środowiska forma transportu. Ponieważ skuteczność pojazdów elektrycznych jest coraz bardziej kwestionowana, nadszedł czas, aby zająć się ciężarówkami i SUV-ami wielkości słonia. Wielkogabarytowe ciężarówki i samochody osobowe pogarszają wszystko, co jest nie tak z pojazdami elektrycznymi.
E-Mobility Opinion / Kommentar Fail
Opinion by Julian van der Merwe
Views, thoughts, and opinions expressed in the text belong solely to the author.

Kiedy przychodzi co do czego, pojazdy elektryczne takie jak Tesla Cybertruck, Ford F-150 Lightning i Rivian R1T są okropne w byciu pojazdami elektrycznymi z jednego prostego powodu - nieefektywności. Starając się zbudować duże pickupy o wystarczającym zasięgu, aby stłumić lęk przed zasięgiem przeciętnego konsumenta, marki te całkowicie zapomniały o celu pojazdów elektrycznych.

Dla argumentu proszę porównać Forda F-150 Lightning i Hyundaia Ioniq 6. Dla przeciętnej rodziny służą one dokładnie temu samemu celowi. Zarówno Ford, jak i Hyundai legalnie przewożą dokładnie pięć osób i pokonują około 300 mil na jednym ładowaniu - 300 mil w przypadku Forda F-150 Lightning z akumulatorem Extended i 316 mil w przypadku Ioniq 6 SE AWD z akumulatorem Long Range.

Aby osiągnąć zasięg około 300 mil, Hyundai Ioniq 6 AWD potrzebuje tylko akumulatora o pojemności 74 kWh. Z drugiej strony, Ford F-150 lightning wymaga 131 kWh - nieco mniej niż dwa razy więcej niż Hyundai.

Podczas gdy Ford F-150 Lightning pokonuje Ioniq 6, jeśli chodzi o przestrzeń bagażową - choć wartość otwartej skrzyni ładunkowej na artykuły spożywcze jest dyskusyjna - i osiągi terenowe, argument ten jest w zasadzie nieistotny ze względu na sposób, w jaki ludzie używają swoich ciężarówek. Badanie Axios przeprowadzone wśród właścicieli Fordów F-150 wykazało, że zaledwie 7% z nich "często" używa swoich ciężarówek do holowania, podczas gdy aż 87% równie często używa ich do robienia zakupów i załatwiania spraw.

Dane te są również podobne w przypadku jazdy terenowej, przy czym aż 70% właścicieli ciężarówek zgłasza, że jeździ w terenie raz w roku lub rzadziej. Podobnie winne są elektryczne SUV-y, a samochody takie jak BMW iX potrzebują akumulatora o pojemności 105 kWh, aby zapewnić zasięg 300 mil - i nie mają nawet pozornych wymówek "holowania" i "jazdy terenowej", aby je poprzeć.

Jeśli celem pojazdów elektrycznych jest zmniejszenie naszego śladu węglowego, powinno być oczywiste, że te mega-ciężarówki i tłuste SUV-y nie są właściwą drogą.

Tesla Cybertruck prawie na pewno padnie ofiarą tego samego problemu, z niektóre prognozy mówiących o pojemności akumulatora wynoszącej około 100 kWh w modelu podstawowym i aż 160 kWh w wersji o najwyższej specyfikacji. Oczywiście w zasadzie niemożliwe jest poznanie dokładnego zasięgu i pojemności baterii, ale oczekuje się, że model podstawowy zapewni około 250 mil zasięgu.

Dzięki tym ogromnym zestawom akumulatorów, te większe pojazdy nie tylko ładują się dłużej, potencjalnie zatykając publiczne szybkie ładowarki, ale także bardziej obciążają sieć elektryczną, wymagają więcej minerałów do produkcji i zajmują znacznie więcej czasu, aby zrównoważyć swój ślad produkcyjny.

Pomimo mniejszego zanieczyszczenia w całym okresie eksploatacji, pojazdy elektryczne podobno wytwarzają około 40% więcej emisji niż ich odpowiedniki ICE podczas produkcji. Zasadniczo oznacza to, że minie trochę czasu - pewna liczba przejechanych kilometrów - zanim pojazdy elektryczne staną się faktycznie bardziej ekologiczne niż pojazdy napędzane benzyną lub olejem napędowym. Używanie większych akumulatorów w celu uzyskania takiego samego zasięgu sprawia, że pojazdy elektryczne potrzebują więcej czasu, aby osiągnąć "próg rentowności".

Podczas gdy rozmiary samochodów rosną w Europie i innych regionach międzynarodowych, to Ameryka jest najbardziej winna obsesji na punkcie gigantycznych samochodów. Co więcej, wielu Amerykanów chce, aby pojazdy elektryczne miały zasięg co najmniej 250-300 mil, twierdząc, że Stany Zjednoczone są po prostu zbyt duże na coś mniejszego.

W rzeczywistości przeciętny Amerykanin dojeżdża do pracy tylko 41 mil dziennie - Toyota mogła mieć rację co do swoich 44-milowych hybryd. Ma to kilka implikacji. Nie tylko większość pojazdów elektrycznych - których średni zasięg https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-03-09/average-range-for-us-electric-cars-reached-a-record-291-miles w Stanach Zjednoczonych wynosi obecnie około 300 mil - przewozi o wiele więcej baterii, niż naprawdę potrzebują, a także wykorzystuje je niewiarygodnie słabo, dzięki nieefektywnej konstrukcji i kulturze konsumenckiej, która przedkłada wygląd, brawurę i wyimaginowane przypadki użycia nad praktyczność.

Trzeba przyznać, że samochody, zwłaszcza w ostatnich dziesięcioleciach, od dawna są czymś więcej niż tylko praktycznością, a nawet najbardziej przyziemne Hondy Civics generują kult, ale w pewnym momencie musimy ponownie zacząć cenić funkcję nad formą.

Dla 7% właścicieli ciężarówek, którzy faktycznie używają ich do przewożenia rzeczy, zakup Forda F-150 Lightning lub nadchodzącego Tesla Cybertruck ma sens - gdyby tylko Toyota dała nam Hiluxa EV, o którym wszyscy marzymy - ale wszyscy inni powinni zaoszczędzić pieniądze i kupić coś takiego jak Subaru Solterra, Fiat 600e lub Hyundai Ioniq 5 lub 6.

W wielu amerykańskich miastach z odpowiednią infrastrukturą możliwe jest nawet zastąpienie samochodu - tak, nawet SUV-a, którego rzekomo potrzebują Państwo "do przestrzeni ładunkowej" - e-rowerem https://www.notebookcheck.net/Fiido-Titan-e-bike-with-up-to-400-km-range-now-available.764398.0.html.

Proszę kupić rower elektryczny Hover-1 Pro Series Altai R500/R750 na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Cybertruck Tesli to kolejny rozdęty pojazd elektryczny, który mija się z celem ekologicznego transportu
Julian van der Merwe, 2023-11-16 (Update: 2023-11-16)