Notebookcheck Logo

Xiaomi wycenia SU7 podobnie jak swoje telefony Redmi, aby pokonać Teslę Model 3 i stać się trzecim najlepszym producentem pojazdów elektrycznych

Xiaomi SU7 jest tańszy niż Model 3 (zdjęcie: Xiaomi)
Xiaomi SU7 jest tańszy niż Model 3 (zdjęcie: Xiaomi)
Pomimo plotek, że Xiaomi nie będzie wyceniać swojego inauguracyjnego samochodu elektrycznego tak, jak robi to z budżetową linią telefonów, SU7 podcina Teslę Model 3 pod względem ceny i specyfikacji. W 2024 roku Xiaomi przygotowuje się również do wypuszczenia swojego pierwszego elektrycznego SUV-a.
E-Mobility

Pierwszy pojazd elektryczny od trzeciego co do wielkości producenta telefonów jest bardzo ambitny, ponieważ Xiaomi dąży do tego, aby stać się również czołowym producentem pojazdów elektrycznych.

Dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun, wyszedł na scenę, aby ogłosić model SU7 cena i data premiery, a ceny są skierowane bezpośrednio do Tesli i innych juggernautów EV w Chinach.

Cena i zasięg Xiaomi SU7

SU7 zaczyna się od równowartości 29 900 USD, czyli tuż poniżej Tesli Model 3. Jest to oczywiście cena za podstawową wersję Xiaomi SU7 Standard, która jest wyposażona w akumulator BYD LFP o mocy 73,6 kWh i pojedynczy tylny silnik o mocy 220 kW (295 KM).

SU7 Pro kosztuje 34 000 USD i jest wyposażony w CATL zimna pogoda Shenxing LFP. Jego pojemność 94,3 kWh jest oceniana jako dobra na 515 mil zasięgu w chińskim cyklu, co w bardziej wymagającym teście EPA powinno wynosić około 300-350 mil.

Najwyższa wersja Xiaomi SU7 Max posiada flagowy akumulator CATL o pojemności 101 kWh i szybko ładujący się układ napędowy 800 V, ale kosztuje również równowartość 41 500 USD. Za takie pieniądze nabywcy SU7 Max otrzymują dwusilnikowy układ napędowy i przyspieszenie 2,78 sekundy.

Lei Jun ujawnił, że samochody elektryczne SU7 będą sprzedawane blisko kosztów ich budowy, a nawet poniżej kosztów. Jest to bardzo typowe dla Xiaomi i ogólnie chińskich producentów elektroniki, gdy chcą wejść na nowy rynek. Linia budżetowych telefonów Redmi firmy jest w końcu tym, co katapultowało ją do pierwszej trójki producentów telefonów pod względem udziału w rynku, zaraz po Samsungu i Apple.

Specyfikacja i funkcje SU7

Lei Jun drażnił Teslę podczas prezentacji w sposób, w jaki Xiaomi robi sobie jaja na Apple, kiedy ogłasza swoje telefony: "Wiele osób pyta mnie, dla kogo zbudowany jest Xiaomi SU7. Moja odpowiedź brzmi: czy nie nadszedł czas, aby użytkownicy Tesli Model 3 dokonali aktualizacji?".

SU7 wykorzystuje własny system operacyjny Xiaomi Hyper OS w inteligentnym EV i zapewnia opcje wspomagania kierowcy Xiaomi Pilot wspomagane przez kamery o wysokiej rozdzielczości, a nawet LiDAR i czujniki ultradźwiękowe, dwa komponenty, które Tesla od dawna wycofała w celu obniżenia kosztów produkcji.

Opracowanie SU7 zajęło Xiaomi zaledwie kilka lat, ale firma poświęciła ogromny zespół inżynierów na projekt budowy swojego pierwszego samochodu elektrycznego i wejścia na nowy rynek.

Apple xiaomi próbowało zrobić to samo przez dekadę, ale niedawno rozwiązało swój zespół samochodowy, a Lei Jun powiedział, że był zaskoczony, gdy to usłyszał. Xiaomi nawiązało jednak współpracę z państwowym konglomeratem motoryzacyjnym w celu faktycznej produkcji, co pozwoliło zaoszczędzić sporo czasu pod względem przeszkód regulacyjnych.

Data premiery Xiaomi SU7

Standardowe wykończenia Xiaomi SU7 i Max zaczną być wysyłane do klientów 3 kwietnia, podczas gdy model SU7 Pro ze średniej półki zostanie wydany w maju.

Kupujący zamówili już w przedsprzedaży 50 000 z nich w ciągu pierwszych 30 minut rezerwacji, a Xiaomi drażniło się, że do końca roku wprowadzi również na rynek swojego pierwszego elektrycznego SUV-a, dając swoim fanom kolejny pojazd elektryczny, na który mogą czekać z niecierpliwością.

Proszę kupić przenośną elektryczną sprężarkę powietrza Xiaomi 150 PSI na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Xiaomi wycenia SU7 podobnie jak swoje telefony Redmi, aby pokonać Teslę Model 3 i stać się trzecim najlepszym producentem pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-03-29 (Update: 2024-03-29)