Notebookcheck Logo

Test utraty zasięgu zimą Model 3 Highland vs BYD Dolphin wykazał, że Tesla źle radzi sobie w niskich temperaturach

Zimowe testy zasięgu Modelu 3 Highland (zdjęcie: Siv Seglem/Motor)
Zimowe testy zasięgu Modelu 3 Highland (zdjęcie: Siv Seglem/Motor)
Podczas corocznego zimowego testu zasięgu pojazdów elektrycznych w ujemnych temperaturach, świeży lifting Tesli Model 3 Highland wykazał raczej fatalną utratę zasięgu na mrozie. Jego bezpośredni konkurent, BYD Dolphin, wypadł znacznie lepiej, ale inny chiński pojazd elektryczny przeszedł test bezbłędnie.
E-Mobility

Tesla osiągnęła najlepszy wynik w corocznym zimowy test zasięgu norweskiej Federacji Motoryzacyjnej (NAF) już od dłuższego czasu, dzięki skromnemu spadkowi zasięgu swoich samochodów wyczynowych, takich jak Model S. W zeszłorocznej edycji wyzwania El Prix, w którym NAF współpracuje z magazynem Motor, Tesla Model S osiągnął rekordowy zasięg 329 mil (530 km) na jednym ładowaniu w zimie, podczas gdy w poprzednim El Prix zwycięzcą został Model 3 Long Range.

Jednak w zimowym teście akumulatorów pojazdów elektrycznych El Prix 2024 nowy Model 3 Highland nie tylko odnotował spadek zasięgu o 30% w mroźną pogodę, ale ustąpił miejsca większości swoich bezpośrednich konkurentów z Chin, w tym BYD Dolphin. Na papierze nowy Model 3 Highland miał najdłuższy oficjalny zasięg spośród wszystkich pojazdów elektrycznych, które wzięły udział w testach. W rzeczywistości jednak odnotował dość wysoki pobór mocy 18 kWh/100 km podczas jazdy w ujemnych temperaturach, co plasowało go na końcu rankingu.

Główny konkurent Tesli, BYD, który właśnie stał się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych w zeszłym kwartale, również miał swojego uczestnika - BYD Dolphin BYD Dolphin - i stracił około 20% swojego reklamowanego zasięgu w porównaniu do 30% Modelu 3 Highland. KIA, NIO, XPeng, BMW i Lotus EV poradziły sobie świetnie, tracąc tylko 12%-14% swojego oficjalnego zasięgu w wymagającym teście zimowym w temperaturach od -2 do -10 stopni Celsjusza (28,4 do 14 stopni Fahrenheita).

Jednak największą niespodzianką, oprócz nieoczekiwanej detronizacji Tesli w teście zasięgu w niskich temperaturach, była nowość klasy premium, HiPhi Z. Ten chiński model, który wkrótce będzie dostępny na rynku europejskim, okazał się najlepiej przygotowany do jazdy w niesprzyjającej zimowej aurze. Jego zasięg spadł zaledwie o 5,9% w stosunku do reklamowanych wartości w idealnych warunkach, dwukrotnie pokonując drugiego EV w rankingu.

HiPhi Z to luksusowy elektryczny sedan z ogromnym 120 kWh akumulatorem CTP o wysokiej zawartości niklu i dziwaczną technologią, taką jak aktywna żaluzja grilla, która utrzymuje ciepło i niski współczynnik oporu powietrza. HiPhi Z jest pełen innych specyfikacji premium i funkcji godnych swojej ceny 113 500 USD, a jego przyszli właściciele byliby raczej zadowoleni, słysząc, że samochód jest nie tylko imponujący na papierze, ale zaawansowany układ napędowy spełnia swoje obietnice również w rzeczywistych scenariuszach.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Test utraty zasięgu zimą Model 3 Highland vs BYD Dolphin wykazał, że Tesla źle radzi sobie w niskich temperaturach
Daniel Zlatev, 2024-02- 4 (Update: 2024-02- 4)