Notebookcheck Logo

Tesla wykorzysta przełomową baterię M3P firmy CATL, ponieważ Elon Musk uznał, że mangan ma potencjał

Model 3 i Model Y są kandydatami do baterii M3P (zdjęcie: Tesla)
Model 3 i Model Y są kandydatami do baterii M3P (zdjęcie: Tesla)
Podczas gdy Tesla nie potrzebuje więcej chińskich baterii, które uniemożliwiłyby jej uzyskanie dotacji federalnych, nadal jest kuszona wynalazkiem M3P, który oferuje o 20% wyższą gęstość energii.
E-Mobility

Tesla wciąż bada i certyfikuje Świętego Graala tanich akumulatorów EV - CATL M3P do wykorzystania w swoich samochodach elektrycznych. Otwierając Giga Berlin, Elon Musk zażartował, że widzi duży potencjał w manganu jako tanim i obfitym materiale akumulatorowym nadającym się do skalowania produkcji na poziomie TWh.

Od dawna mówi się, że Tesla jest jednym z klientów baterii fosforanowo-manganowych CATL, które są tak tanie i łatwe w produkcji jak ogniwa LFP w Modelu 3, ale oferują o 15-20% wyższą gęstość energii przy tej samej powierzchni. Jednak "CATL nadal opracowuje i weryfikuje baterię z Teslą, a czas premiery jest nadal niejasny" - informują wtajemniczeni. Według CATL, tylko samochody Huawei/Cherry są obecnie dostarczane z bateriami M3P, ale firma "rozwija również współpracę projektową z innymi klientami", takimi jak Tesla.

Ogłaszając swój wynalazek, CATL powiedział, że ogniwa z fosforanu manganu są planowane do samochodów elektrycznych średniej klasy, które będą w stanie pokonać 700 km (435 mil) na jednym ładowaniu. Jest to jednak hojny chiński cykl CLTC, który zwykle przekracza szacunki EPA o jedną trzecią, więc samochody elektryczne z bateriami M3P będą prawdopodobnie oferować około 300 mil oficjalnego zasięgu w USA.

Dużą zaletą jest jednak to, że wyższa gęstość energii pozwala na mniejszy ślad baterii, a tym samym koszt i wagę pojazdu, jeśli wszystkie inne rzeczy są równe. Tesla miała podobno zainstalować ogniwa M3P firmy CATL jako pierwsze w Modelu Y pochodzącym z Giga Berlin, a następnie w Model 3 Highland.

Najwyraźniej żaden z nich nie otrzymał jeszcze baterii manganowych, ponieważ Tesla i CATL są nadal na etapie weryfikacji. Dopiero okaże się, gdzie Tesla najpierw zainstaluje ogniwa manganowe, ale ponieważ straciła już federalną ulgę podatkową Modelu 3 Highland ulgę podatkową ze względu na chińskie baterie, równie dobrze może wybrać te lepsze w przyszłości.

Tesla podobno bada również Biały Dom pod kątem rozszerzenia produkcji baterii w Stanach Zjednoczonych o sprzęt CATL do ogniw fosforanowych bez bezpośredniego zaangażowania chińskiego rządu Chińczykówi chce wiedzieć, czy dzięki takiemu podejściu będzie w stanie zakwalifikować się do ulg podatkowych.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Tesla wykorzysta przełomową baterię M3P firmy CATL, ponieważ Elon Musk uznał, że mangan ma potencjał
Daniel Zlatev, 2024-03- 1 (Update: 2024-03- 1)