Tesla przebudowuje łańcuch dostaw akumulatorów, aby oficjalnie zmaksymalizować ulgi podatkowe dla Modelu 3
W weekend, Elon Musk opublikował na Twitterze sekcję strony internetowej Tesliktóra wymieniała wszystkie jej pojazdy sprzedawane w USA jako kwalifikujące się do hojnej rządowej ulgi podatkowej w wysokości maksymalnie 7,500 USD, jednak oficjalna lista IRS https://fueleconomy.gov/feg/tax2023.shtml zaprzeczała ich twierdzeniom. Od 18 kwietnia nabywcy Modelu 3 RWD otrzymują tylko 50% tej dotacjilub kwotę przyznaną za montaż w Ameryce Północnej.
Pozostałe 50% zostałoby przyznane, gdyby połowa komponentów baterii była produkowana w Stanach Zjednoczonych, a co najmniej 40% krytycznych minerałów, które są wykorzystywane do produkcji podstawowych ogniw baterii Modelu 3, pochodzi z kilku krajów, z którymi Stany Zjednoczone zawarły umowę o wolnym handlu.
Są to Australia, Bahrajn, Kanada, Chile, Kolumbia, Kostaryka, Dominikana, Salwador, Gwatemala, Honduras, Izrael, Jordania, Korea, Meksyk, Maroko, Nikaragua, Oman, Panama, Peru i Singapur. Po tym, jak Japonia sprzeciwiła się protekcjonistycznym nowym ulgom podatkowym na pojazdy elektryczne, które według niej postawiły jej producentów samochodów w niekorzystnej sytuacji, administracja Bidena wynegocjowała z nią również ograniczoną umowę o wolnym handlu , która dotyczyła jedynie wydobycia i przetwarzania krytycznych minerałów wydobycie i przetwarzanie.
Wymagania dotyczące komponentów baterii mają na celu obejście Chin, które posiadają lwią część produkcji baterii EV lub dostaw krytycznych minerałów. Największy chiński producent akumulatorów CATL jest jednak tym, który dostarcza akumulatory LFP do Modelu 3 RWD, więc do dziś nie kwalifikował się do pełnej kwoty ulgi podatkowej.
Tesla zdołała jednak w jakiś sposób oprzeć się na CATL w kwestii pozyskiwania krytycznych minerałów z dala od Chin i zapewniła montaż w Ameryce Północnej wystarczającej ilości akumulatorów LFP do podstawowego Modelu 3, aby temu zaradzić. Nowa lista kwalifikowalności do ulgi podatkowej IRS dla pojazdów elektrycznych również właśnie uczyniła to oficjalnym, pokazując wszystkie wersje Modelu 3 jako kwalifikujące się do pełnej kwoty 7500 USD. Jednak w przyszłym roku rząd USA zwiększy procentową kwalifikowalność surowców do akumulatorów, więc Tesla zbadała Biały Dom w sprawie budowy wspólnej fabryki akumulatorów LFP z CATL w Teksasie.
W połączeniu z podobnymi nowymi zachętami do zakupu pojazdów elektrycznych w kilku stanach, takich jak Kalifornia czy Kolorado, podstawowa cena Modelu 3 jest teraz zbliżona do ceny popularnych konkurentów napędzanych gazem, zapoczątkowując nową erę przystępności cenowej pojazdów elektrycznych. Wszystko to dzięki rządowej hojności, z której Tesla ma otrzymać aż 41 miliardów dolarów podczas trwania programu ulg podatkowych.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon