Notebookcheck Logo

Tesla Model S Plaid pulls off surprisingly mixed results against supercharged Suzuki Hayabusa, Koenigsegg Agera RST

Tesla Model S Plaid jest obecnie flagowym samochodem wyczynowym firmy, nawet jeśli Model Y jest najlepiej sprzedającym się modelem. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla Model S Plaid jest obecnie flagowym samochodem wyczynowym firmy, nawet jeśli Model Y jest najlepiej sprzedającym się modelem. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Od czasu premiery, właściciele Modelu S Plaid testują swoje pojazdy z różnymi supersamochodami, osiągając imponujące wyniki. Tym razem Model S Plaid zmierzył się z topowym Koenigseggiem Agera RST o mocy 1360 KM oraz doładowanym motocyklem Suzuki Hayabusa o mocy 380 KM. Trzy pojazdy rywalizowały zarówno na stojąco na dystansie 1/4 mili, jak i w teście toczenia na dystansie 1/2 mili, z wynikami, które bardzo dobrze podkreślają mocne strony całkowicie elektrycznego układu napędowego.
E-Mobility Review Snippet

Chociaż Tesla Model S Plaid może nie być najlepiej sprzedającą się Teslą w okolicyto jest to zdecydowanie najbardziej imponujący samochód w produkcji. Od czasu premiery Tesla Model S Plaid wielokrotnie przeciwstawiał się oczekiwaniom w starciu z najszybszymi samochodami na świecie, wygrywając w kilku konkursach, aby uzasadnić swoje miejsce jako najszybszego pojazdu drogowego w produkcji. Mat Watson i zespół Carwow na YouTube ponownie przetestowali Model S Plaid.

Podczas gdy Koenigsegg Agera RST jest napędzany 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem, Suzuki Hayabusa ma stosunkowo mały silnik o pojemności 1,3 litra z połową mniejszej liczby cylindrów niż Koenigsegg. Jedyne cylindry i litry w Tesla Model S Plaid są odpowiednio w postaci ogniw akumulatorowych i przestrzeni bagażowej, dzięki dwusilnikowemu elektrycznemu układowi napędowemu o mocy 1 020 KM.

Podczas gdy nie dało się uniknąć pewnych nieporozumień przy starcie, Tesla Model S okazała się godnym konkurentem, okrążając Koenigsegga w wyścigu na 1/4 mili, ale przegrywając z 380-konną Hayabusą o włos - dokładnie o 0,1 s. Obserwując materiał filmowy z wyścigu, warto zauważyć, że Koenigsegg zaczynał doganiać Teslę pod koniec biegu, ale było już za późno.

Test startu tocznego na dystansie 1/2 mili był zupełnie inną historią, a Koenigsegg pozostawił Model S Plaid w kurzu dzięki ogranicznikowi prędkości Tesli do 165 mil na godzinę. W wyścigu trzej zawodnicy startowali obok siebie z prędkością 50 mil na godzinę na drugim biegu - oczywiście z wyjątkiem Tesli - i ścigali się przez ponad pół mili do mety. W tym wyścigu Hayabusa zajął ostatnie miejsce, choć tylko nieznacznie, podczas gdy Model S Plaid nadal miał przewagę nad Koenigseggiem przez krótki czas. Gdy Koenigsegg nabrał rozpędu, od razu stało się oczywiste, że wyprzedzi Teslę.

Wyniki tych testów jasno pokazują, że największą siłą Modelu S Plaid jest jego natychmiastowe przyspieszenie, podczas gdy zmiany biegów - choć szybkie - zawodzą Koenigsegga i Hayabusę napędzane silnikiem spalinowym. Trochę szkoda, że Mat i zespół nie powtórzyli wyścigu na rolkach, ponieważ Hayabusa miał trochę niechlujny start, który nieco go cofnął - wada, którą bardzo dobrze mógł nadrobić, biorąc pod uwagę, jak blisko był wyścig na 1/2 mili.

Kup uchwyt samochodowy do szybkiego ładowania telefonu CHGeek 15W na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Tesla Model S Plaid osiąga zaskakująco mieszany wynik w porównaniu z doładowanym Suzuki Hayabusa, Koenigsegg Agera RST
Julian van der Merwe, 2023-06-18 (Update: 2023-06-18)