Notebookcheck Logo

SAE International współpracuje z Teslą nad standaryzacją NACS w celu przyjęcia w całej branży po tym, jak Ford, GM, Rivian i ChargePoint zrezygnowały z CCS-1

Superchargers Tesli otrzymały pochwały za dogodne lokalizacje ładowarek, duży parking i bezproblemowe podłączanie. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Superchargers Tesli otrzymały pochwały za dogodne lokalizacje ładowarek, duży parking i bezproblemowe podłączanie. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Ponieważ coraz więcej producentów pojazdów elektrycznych dołączyło do Tesli NACS, Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji uznało za stosowne ustandaryzować wcześniej zastrzeżony standard ładowania Tesli. Choć krok ten może wydawać się nieistotny, stanowi on długą drogę do legitymizacji złącza NACS jako otwartego standardu i złagodzenia niektórych zarzutów stawianych projektowi przez przeciwników jego powszechnego przyjęcia. W ramach procesu standaryzacji SAE opracuje standard SAE NACS.
E-Mobility Launch Business

Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji (Society of Automotive Engineers International) ogłosiło dziś na stronie https://www.sae.org/news/2023/06/sae-to-standardize-nacs-charging-connector że będzie współpracować z Teslą w celu standaryzacji północnoamerykańskiego standardu ładowania do użytku w całej branży. SAE planuje ocenić konstrukcję i bezpieczeństwo złącza NACS, aby zapewnić jego niezawodność i wydajność w szerokiej gamie pojazdów. W ten sposób SAE przekształci złącze NACS w nowy standard gotowy do szerszego zastosowania. Będzie również pracować nad osiągnięciem opartego na konsensusie podejścia do utrzymania i walidacji standardu NACS.

Nowy standard złącza SAE NACS zostanie opracowany w przyspieszonym terminie - SAE

W ostatnich miesiącach wiele marek pojazdów elektrycznych ogłosiło że odejdą od nieco wadliwego złącza CCS-1 na rzecz mniejszego, wygodniejszego North American Charging Standard (NACS) firmy Tesla. Reakcja na to zakrojone na szeroką skalę przejście na NACS była w większości pozytywna, ale niektórzy - w szczególności organizacja non-profit Charging Interface Initiative (CharIN) - zareagowali nieco negatywnie na przejście branży na pół-zastrzeżony standard.

Chociaż Tesla nazwała złącze NACS "standardem", nie jest to standard, który został osiągnięty w drodze konsensusu branżowego. Proces standaryzacji SAE ma na celu zapewnienie niezawodnej i spójnej wydajności dla każdego modelu pojazdu elektrycznego lub sieci ładowania. - SAE

Jedną z krytycznych uwag, nieco słusznie, skierowanych pod adresem NACS przez CharIN był fakt, że NACS nie był prawdziwie otwartym standardem, ponieważ pomimo tego, że Tesla zadeklarowała, że jest to otwarty standard i opublikowała szczegółowe specyfikacje wtyczki, nie została ona oceniona i znormalizowana przez zewnętrzne organizacje certyfikujące. To posunięcie SAE mające na celu standaryzację NACS w dużej mierze naprawia ten problem.

kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > SAE International współpracuje z Teslą nad standaryzacją NACS w celu przyjęcia w całej branży po tym, jak Ford, GM, Rivian i ChargePoint zrezygnowały z CCS-1
Julian van der Merwe, 2023-06-28 (Update: 2023-06-28)