Notebookcheck Logo

Rząd federalny przekazuje Fordowi rekordowe 9 mld USD na dotacje dla fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych

Ford ma duże ambicje dotyczące amerykańskiej fabryki baterii (zdjęcie: BlueOval SK)
Ford ma duże ambicje dotyczące amerykańskiej fabryki baterii (zdjęcie: BlueOval SK)
Ford uzyskał największą dotację w historii Biura Programów Pożyczkowych Departamentu Energii, otrzymując od rządu federalnego ponad 9 miliardów dolarów na budowę 3 fabryk montujących i produkujących baterie do pojazdów elektrycznych. Zakłady w Kentucky i Tennessee są częścią spółki joint venture BlueOval z SK On.
E-Mobility

Największa w historii Forda jednorazowa inwestycja amerykańskiego producenta samochodów - joint venture BlueOval EV z SK On - otrzyma hojne wsparcie ze strony rządu USA. Fordowi udało się pozyskać rekordowe finansowanie w wysokości 9,2 mld USD dla trzech fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych - w Kentucky i Tennessee - które będzie budować wspólnie z koreańskim SK On. Na razie Ford traktuje swój dedykowany dział pojazdów elektrycznych Model E jako startup, dotując jego działalność z działalności związanej z samochodami napędzanymi gazem. Drogą do rentowności jest produkcja pojazdów elektrycznych na dużą skalę, a rządowa pożyczka, która jest znacznie niżej oprocentowana niż pożyczki komercyjne, zapoczątkuje ten proces.

Pieniądze nadal pochodzą dzięki uprzejmości White House's Inflation Reduction Act, która przyniosła nowe ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznychale są zorganizowane za pośrednictwem Biura Programów Pożyczkowych Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych, którego fundusze są przeznaczone na projekty zielonej infrastruktury. Pożyczka dla Forda jest największą w ciągu dwóch dekad istnienia programu, w ramach którego niektóre z jego inwestycji upadły, na przykład niesławne bankructwo Solyndry.

Ford zadeklarował 7 miliardów dolarów na przedsięwzięcie BlueOval, podczas gdy SK On ma dodać kolejne 4,4 miliarda dolarów i przyspieszyć plany produkcyjne. Ze względu na ogromny nacisk Forda na elektryfikację portfela, oczekiwane ramy czasowe uruchomienia fabryk akumulatorów producenta samochodów zostały najwyraźniej znacznie przyspieszone. W ubiegłym roku Ford ogłosił, że do 2030 r. zainwestuje do 20 mld USD więcej niż 30 mld USD w pojazdy elektryczne.

Ford chce mieć zdolność produkcyjną dla 600 000 pojazdów elektrycznych do 2023 roku i stopniowo stać się "prawdziwym liderem EV" w USA.wyprzedzając Teslę. Plany te mogą oznaczać nienasycony popyt na akumulatory do pojazdów elektrycznych, więc Ford podobno współpracował z SK On, spółką zależną SK Innovation zajmującą się akumulatorami, aby rozpocząć produkcję w ich wspólnych fabrykach akumulatorów w USA kilka miesięcy przed terminem. Partnerstwo Ford-SK w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów zapewniło już wyposażenie fabryki akumulatorów w Kentucky (BOSK1).

Druga fabryka akumulatorów Forda, w Tennessee, jest oznaczona jako BOSK2, a BlueOval SK ma podobne plany dotyczące uruchomienia swoich linii produkcyjnych. Zamówienie na sprzęt do produkcji baterii zostało zrealizowane i zostanie zainstalowane w tym roku, "a produkcja komercyjna rozpocznie się w 2024 r." Oczekuje się, że fabryki baterii Forda w Kentucky i Tennessee będą miały 17 linii produkcyjnych i będą w stanie produkować po 43 GWh pojemności baterii rocznie. Powinno to wystarczyć Fordowi na początkowy etap jego planów elektryfikacji pojazdów, ale trzecia fabryka akumulatorów, znana wewnętrznie jako BOSK3, zostanie uruchomiona, gdy tylko zakłady w Kentucky i Tennessee będą w pełni operacyjne. Mówi się, że akumulatory do pojazdów elektrycznych Forda, które będą produkowane na amerykańskiej ziemi, to zarówno jednostki o długiej osi (600 mm), jak i bardziej ortodoksyjne 300 mm.

Dzięki rekordowemu rządowemu zastrzykowi finansowemu w wysokości 9 miliardów dolarów, Ford ma teraz wszelkie szanse, aby stać się jednym z wiodących producentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych w USA. Posunięcie to będzie również oznaczać, że jego samochody elektryczne będą kwalifikować się do pełnej federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7 500 USD, w wyścigu z Teslą, która również ma wielkie plany ekspansji produkcji baterii a nawet planuje uruchomić w przyszłym roku własną rafinerię litu na wybrzeżu Zatoki Perskiej w przyszłym roku.

Odporny na warunki atmosferyczne pokrowiec na ciężarówkę Ford F-150 Lightning na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Rząd federalny przekazuje Fordowi rekordowe 9 mld USD na dotacje dla fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2023-06-24 (Update: 2023-06-24)