Notebookcheck Logo

Porównanie wydajności kart graficznych z laptopów w grach

Gry a płynność na laptopie

Niniejsza, stale aktualizowana lista uwzględniania wszystkie karty graficzne stosowane w komputerach przenośnych (podobnie jak drugi nasz ranking GPU), uszeregowane od najszybszej do najwolniejszej. W poszczególnych polach zamieszczone są średnie wyniki prędkości wyświetlania (w kl/s, fps) dla konkretnego poziomu ustawień w danej grze (zielony – gra jest płynna; żółty – płynność wątpliwa; czerwony – brak płynności). Pola puste, gdzie nie wprowadzono wartości liczbowej, są szacowane przez system (zob. objaśnienie w legendzie).
 
Uwaga: niektóre elementy składowe wyposażenia laptopa (np. słaby procesor) mogą wpływać negatywnie na osiągi karty graficznej, stąd do niniejszego zestawienia nie można podchodzić bezkrytycznie.

Restrict Benchmark List:

(Producent, Model, Rodzina, Nazwa robocza), Połącz słowa kluczowe z   .

all, none

Permalink:

Lp.Pełna nazwa< PrevNext >World of Warships
 World of Warships (2015)
< PrevNext >The Witcher 3
 The Witcher 3 (2015)
< PrevNext >Dirt Rally
 Dirt Rally (2015)
< PrevNext >GTA V
 GTA V (2015)
< PrevNext >Dragon Age: Inquisition
 Dragon Age: Inquisition (2014)
< PrevNext >Far Cry 4
 Far Cry 4 (2014)
< PrevNext >Assassin's Creed Unity
 Assassin's Creed Unity (2014)
< PrevNext >Call of Duty: Advanced Warfare
 Call of Duty: Advanced Warfare (2014)
< PrevNext >Alien: Isolation
 Alien: Isolation (2014)
< PrevNext >Middle-earth: Shadow of Mordor
 Middle-earth: Shadow of Mordor (2014)
< PrevNext >Sims 4
 Sims 4 (2014)
< PrevNext >Thief
 Thief (2014)
< PrevNext >Battlefield 4
 Battlefield 4 (2013)
< PrevNext >Metro: Last Light
 Metro: Last Light (2013)
< PrevNext >BioShock Infinite
 BioShock Infinite (2013)
< PrevNext >Tomb Raider
 Tomb Raider (2013)
< PrevNext >Crysis 3
 Crysis 3 (2013)
niskie
1366x768
Low Preset
TrilinearAF
średnie
1366x768
Medium Preset
TrilinearAF
wysokie
1920x1080
High Preset
8xAF
ultra
1920x1080
Very High Preset
16xAF High FXAA
4K
3840 x 2160
Very High Preset
16xAF High FXAA
niskie
1024x768
Low Graphics & Postprocessing
średnie
1366x768
Medium Graphics & Postprocessing
wysokie
1920x1080
High Graphics & Postprocessing (Nvidia HairWorks Off)
ultra
1920x1080
Ultra Graphics & Postprocessing (HBAO+)
QHD
2560x1440
Ultra Graphics & Postprocessing (HBAO+)
4K
3840x2160
High Graphics & Postprocessing (Nvidia HairWorks Off)
niskie
1024x768
Ultra Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
4x MSAA
4K
3840x2160
High Preset
niskie
1024x768
Lowest Settings possible
średnie
1366x768
Normal/Off
4xAF
wysokie
1920x1080
High/On (Advanced Graphics Off)
8xAF 2xMSAA + FXAA
ultra
1920x1080
Highest Settings possible
16xAF 4xMSAA + FXAA
QHD
2560x1440
Highest Settings possible
16xAF 4xMSAA + FXAA
4K
3840x2160
High/On (Advanced Graphics Off)
8xAF FXAA
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
ultra
1920x1080
Ultra Graphics Quality
2x MSAA
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
SMAA
ultra
1920x1080
Ultra Graphics Quality
SMAA
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
FXAA
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
2x MSAA
ultra
1920x1080
Ultra High Graphics Quality
4x MSAA
niskie
1024x768
Low / Off (Shader Preload On)
średnie
1366x768
Normal / On (Cache Shadow Maps Off)
wysokie
1920x1080
High / On (Cache Shadow Maps Off)
FXAA
ultra
1920x1080
Extra / On (Cache Shadow Maps Off), 2x Supersampling
2x SMAA
niskie
1024x768
(Very) Low, Off, Shadow Map 512
1xAF
średnie
1366x768
Medium, On (AA & SSAO Off), Shadow Map 1024
4xAF
wysokie
1920x1080
High, On, Shadow Map 1536, Standard SSAO
8xAF FXAA
ultra
1920x1080
Ultra, On, Shadow Map 2048, HDAO
16xAF 2x SMAA
niskie
1280x720
Lowest Preset
średnie
1344x756
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset (HD Package)
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
niskie
1024x768
Very Low Preset
średnie
1366x768
Normal Preset
FXAA
wysokie
1366x768
High Preset
4xAF FXAA & Low SSAA
ultra
1920x1080
Very High Preset
8xAF FXAA & High SSAA
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1366x768
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
4x MSAA
4K
3840x2160
High Preset
niskie
1024x768
Low (DX10)
4xAF
średnie
1366x768
Medium (DX10)
4xAF
wysokie
1366x768
High (DX11)
16xAF
ultra
1920x1080
Very High (DX11)
16xAF
niskie
1280x720
Very Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1366x768
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset, DX11 (DDOF)
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Normal Preset
4xAF FXAA
wysokie
1366x768
High Preset
8xAF FXAA
ultra
1920x1080
Ultra Preset
16xAF FXAA
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
16xAF
wysokie
1366x768
High Preset
16xAF FXAA
ultra
1920x1080
Very High Preset
16xAF 2xSMAA
NVIDIA GeForce 840M
103.4
78.1
36.6
22.5
28.4n2
17.8n2
8.75n2
6.15n2
183.2
45.1
22.6
12.5
46.05n2
30.4n2
14.7n2
11.8
46.85n2
31.3n2
14.1n2
12
26.9n2
18n2
9.3n2
5.7
67.8
37
22.6
12
64.95n2
43.1n2
21.35n2
16.25n2
38.74n2
24.1n2
13.71n2
6.6
110.15n2
59.45n2
34.2n2
24.75n2
33.8n15
23.2n14
18.65n14
9.1n12
64.1n2
43.8n2
29.05n2
11.2
42.3n6
35.45n6
22.3n6
11.1n5
84.8n20
48.65n20
39.7n20
13.5n20
128.15n20
61.55n20
32.8n20
16.5n18
37.65n4
22.7n4
16.5n3
6.3n2
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Number of benchmarks for this median value / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Rankingi > Ranking kart graficznych w grach
Klaus Hinum, 2020-01- 6 (Update: 2018-06-24)