Notebookcheck Logo

Nowa konstrukcja akumulatora półprzewodnikowego opracowana przez partnera Mercedesa, firmę ProLogium, może zwiększyć zasięg Tesli Model Y do 600 mil na jednym ładowaniu

Zasięg Tesli Model Y wzrósłby o 79% dzięki pakietowi półprzewodnikowemu LLCB (zdjęcie: ProLogium)
Zasięg Tesli Model Y wzrósłby o 79% dzięki pakietowi półprzewodnikowemu LLCB (zdjęcie: ProLogium)
Partner Mercedes-Benz w zakresie rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych - ProLogium - zademonstruje nową technologię o nazwie Large-Footprint Lithium Ceramic Battery, która może podwoić objętościową gęstość energii pakietu 2170 Modelu Y. Bateria LLCB będzie testowana przez producentów OEM jeszcze w tym roku.
E-Mobility

Po ogłoszeniu na stronie pierwszego ogniwa półprzewodnikowego ze 100% anodą z tlenku krzemu, partner Mercedesa, firma ProLogium wykorzystał trwające targi EES aby zademonstrować nową strukturę akumulatora półprzewodnikowego, która oferuje jeszcze wyższą gęstość energii. Nowy projekt, nazwany baterią litowo-ceramiczną o dużej powierzchni (LLCB), robi dla baterii półprzewodnikowych to, co zwiększenie rozmiaru ogniwa ze standardu 2170 do 4680 zrobiło dla obecnych pakietów EV.

Płaski kształt ogniwa LLCB, w połączeniu z wysoką przewodnością cieplną elektrolitu ceramicznego stosowanego w bateriach półprzewodnikowych, pozwala na bardziej kompaktowy system chłodzenia. Jednocześnie większy rozmiar ogniwa oznacza mniej równoległych połączeń. Wszystkie te udoskonalenia konstrukcyjne drastycznie zwiększają gęstość objętościową nowej baterii półprzewodnikowej. Według zastępcy wiceprezesa ProLogium Technology Product Center Simona Wu:

Dla tej samej przestrzeni, co główny pakiet baterii 2170 EV, gęstość objętościowa energii pakietu LLCB może być prawie podwojona, a dla tej samej całkowitej energii, waga pakietu LLCB może zostać zmniejszona nawet o 115 kg. Co ważniejsze, procesy produkcyjne LLCB będą wytwarzać mniej odpadów w postaci materiałów substratowych, a zmniejszona liczba ogniw będzie wymagać mniej surowców, co oznacza większą trwałość i przystępność cenową.

Oznacza to, że na przykład Tesla Model Y LR, która jest obecnie zasilana przez 2170 ogniw, będzie mogła pojechać o 79% dalej, jak pokazano na poniższym filmie promocyjnym. To prawie 600 mil zasięgu na jednym ładowaniu przy tej samej powierzchni akumulatora, jeśli w środku znajdują się ogniwa LLCB. Hipotetyczna bateria do Modelu Y wyprodukowana przez ProLogium byłaby również lżejsza, a jej produkcja bardziej zrównoważona.

Firma ProLogium, która niedawno ogłosiła budowę wartej 5,2 miliarda euro fabryki akumulatorów półprzewodnikowych we Francji, będzie testować swoje nowe ogniwa LLCB z europejskimi producentami samochodów, takimi jak Mercedes-Benzjeszcze w tym roku. Planowana wydajność fabryki akumulatorów półprzewodnikowych w Dunkierce to 48 GWh rocznej produkcji, która zostanie wdrożona w kilku fazach.

Pobierz ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon

Płaskie ogniwo półprzewodnikowe LLCB firmy ProLogium
Płaskie ogniwo półprzewodnikowe LLCB firmy ProLogium

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Nowa konstrukcja akumulatora półprzewodnikowego opracowana przez partnera Mercedesa, firmę ProLogium, może zwiększyć zasięg Tesli Model Y do 600 mil na jednym ładowaniu
Daniel Zlatev, 2023-06-16 (Update: 2023-06-16)