Notebookcheck Logo

Mechanik pokazuje, dlaczego Tesla Model X Plaid może nie przejść kontroli w Niemczech po przejechaniu zaledwie 10 000 mil

Nawet przy niskim przebiegu Tesla Model X Plaid może nie przejść kompleksowej obowiązkowej kontroli w Niemczech (Zdjęcie: Jorgen Hendriksen)
Nawet przy niskim przebiegu Tesla Model X Plaid może nie przejść kompleksowej obowiązkowej kontroli w Niemczech (Zdjęcie: Jorgen Hendriksen)
Najbardziej rażącym problemem grzesznie drogiego Modelu X Plaid wydaje się być zawieszenie, które może nie być wystarczająco mocne, aby poradzić sobie z 1000-konnym układem napędowym flagowego SUV-a Tesli. Dla niemieckich właścicieli ten mniej lub bardziej drobny słaby punkt może mieć poważne konsekwencje ze względu na surowe kontrole techniczne w tym kraju.
E-Mobility Fail

Mimo że zdecydowana większość nabywców Tesli przeznacza swoje pieniądze na raczej przystępny cenowo Model Y lub Model 3amerykański pionier pojazdów elektrycznych oferuje również znacznie większy i bardziej przestronny elektryczny SUV w postaci Tesli Model X. Przy obecnej cenie katalogowej wynoszącej nieco poniżej 90 000 USD, zorientowane na osiągi wykończenie Plaid kosztuje ponad dwa razy więcej niż ponownie wprowadzony model podstawowy RWD niezwykle popularnego Model Y.

Niestety, klienci, którzy zakładają, że niezwykle droga Tesla Model X Plaid jest wyposażona w wysokiej jakości i trwałe komponenty, które pasują do jej ceny, powinni przygotować się na rozczarowanie przed obejrzeniem najnowszego filmu na YouTube od niemieckiego mechanika o pseudonimie "AT-Zimmermann". Podobno klient przyniósł swój prawie nowy Model X do warsztatu naprawczego, ponieważ jego ustawienie było nieprawidłowe po uderzeniu przednim lewym kołem w krawężnik. Trzeba przyznać, że ta usterka nie jest oznaką złej trwałości Tesli, ale po szybkiej inspekcji mechanik EV znalazł również bardziej niepokojący problem z jakością na przeciwległym końcu elektrycznego SUV-a, którego przebieg nieco powyżej 10 000 mil nie budziłby większych obaw o zużycie.

Niemniej jednak Tesla najwyraźniej wyposaża Model X Plaid w dokładnie ten sam rodzaj przegubu uniball, który znajduje się w Modelu Y, którego wariant Performance ma mniej niż połowę mocy większego brata. Ponieważ wspomniany przegub spowodował już pewne problemy w mniejszym siostrzanym modelunie jest zaskoczeniem, że komponent ten wykazywał również pewne oczywiste oznaki zużycia i musiał zostać wymieniony w Modelu X. Odpowiedni film, który jest dostępny z automatycznie przetłumaczonymi angielskimi napisami, pokazuje również niskiej jakości smar, który może być winowajcą tej przedwczesnej awarii. Dla Kierowców Tesli w Niemczech takie drobne problemy mogą skutkować nieudaną inspekcją techniczną, która jest znacznie dokładniejsza niż w USA i jest wymagana trzy lata po pierwszej rejestracji samochodu. Na szczęście istnieją części zamienne o lepszej jakości wykonania, które mogą zaradzić tej sytuacji.

Kup osłonę przeciwsłoneczną przedniej szyby Tesli z wzorem "Elon Musk to Mars" na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Mechanik pokazuje, dlaczego Tesla Model X Plaid może nie przejść kontroli w Niemczech po przejechaniu zaledwie 10 000 mil
Enrico Frahn, 2023-10- 6 (Update: 2023-10- 6)