Notebookcheck Logo

GTA VI prawdopodobnie opóźni się na PC, aby uzyskać lukratywny podwójny wzrost przychodów, zgodnie z danymi analityków GTA V

Rockstar może dążyć do podwojenia sprzedaży, decydując się na rozłożoną w czasie premierę GTA VI, podobnie jak w przypadku poprzednika. (Źródło obrazu: Rockstar)
Rockstar może dążyć do podwojenia sprzedaży, decydując się na rozłożoną w czasie premierę GTA VI, podobnie jak w przypadku poprzednika. (Źródło obrazu: Rockstar)
Firma analityczna PlayTracker pokazuje na podstawie danych GTA V, że Rockstar może mieć na uwadze dodatkowe przychody z podwójnej sprzedaży GTA VI i może to być główny powód, dla którego gra została zapowiedziana tylko na PS5 i Xbox Series X/S w 2025 roku, a nie na PC. Około 45% posiadaczy GTA V kupiło grę na wielu platformach, dzięki czemu Rockstar wzbogacił się o 1,4 miliarda dolarów.
Console Gaming

Kiedy Rockstar ogłosił, że ogłosił że Grand Theft Auto (GTA) VI trafi na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 2025 roku bez żadnej wzmianki o dacie premiery na PC. Chociaż jest to prawdopodobnie rozczarowujące dla fanów serii na PC, historia sugeruje, że strategia Rockstar rozłożona w czasie nie jest bez powodu.

Według firmy analitycznej PlayTracker, Rockstar ma solidny powód, by zadebiutować GTA VI najpierw na konsolach, a później zoptymalizować ją pod kątem PC. Gracze GTA są skłonni do "podwójnego zanurzenia", tj. zakupu tego samego tytułu zarówno na konsolach, jak i na PC, co oznacza dodatkowe przychody dla Rockstar i jego spółki macierzystej, Take-Two Interactive Software, Inc.

PlayTracker zauważa, że 37,3% kopii GTA V GTA V Benchmarked zostało sprzedanych graczom, którzy posiadali już grę na innych platformach, co daje 45% posiadaczy wielu kopii. Czyni to GTA V najbardziej podwójnie sprzedaną grą, pokonując inne popularne tytuły, takie jak Final Fantasy XV i Rise of the Tomb Raider i Rise Tomb Raider.

Chociaż Steam stanowi 21% sprzedaży GTA V, Xbox 360 i Xbox One stanowią razem 45%, podczas gdy PlayStation 3 i PlayStation 4 stanowią 34% sprzedanych kopii. Nawet według ostrożnych szacunków, Rockstar teoretycznie zarobiłby 1,4 miliarda dolarów dzięki podwójnemu lub nawet wielokrotnemu zanurzeniu przez graczy.

GTA V jest tak popularne, że serwery Epic uległy awarii na pełne osiem godzin gdy wydawca udostępnił wersję Premium gry grę za darmo na tydzień w maju 2020 roku. Mimo to, rozdawnictwo dodało dobre 7 milionów nowych użytkowników do Epic Games Store - prawdopodobnie najwięcej do tej pory.

Red Dead Redemption (RDR) 2 również spotkało się z podobnym podejściem, a gra pojawiła się najpierw na PlayStation 4 i Xbox One w październiku 2018 roku, a następnie na PC i Stadia w listopadzie 2019 roku. Gra odniosła znaczący sukces po uruchomieniu na Steam po krótkiej wyłączności z Epic i własnym launcherem Rockstar.

Dlatego też nietrudno zrozumieć, dlaczego strategia Rockstar rozłożona w czasie dobrze wróży jej przychodom.

Po debiucie na PS3 i Xbox 360, GTA V potrzebowało dwóch lat, by pojawić się na PC. Rockstar może poświęcić podobny czas na zoptymalizowanie gry pod kątem procesorów graficznych, takich jak plotki o serii RTX 50 Blackwell firmy Nvidia (i być może RDNA 4.5 lub RDNA 5 firmy AMD?) i przesunięcie granic każdej nowej technologii, która zadebiutuje - przynajmniej taką mamy nadzieję.

Proszę kupić Grand Theft Auto V Premium Edition na konsole Xbox i PlayStation na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > GTA VI prawdopodobnie opóźni się na PC, aby uzyskać lukratywny podwójny wzrost przychodów, zgodnie z danymi analityków GTA V
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-12- 9 (Update: 2023-12- 9)