Notebookcheck Logo

Fisker Ocean Extreme pokonuje Teslę Model Y pod względem szacowanego zasięgu EPA, ale pozostaje w tyle pod względem wydajności

Odzyskanie zasięgu w Fisker Ocean Extreme może zająć trochę czasu, biorąc pod uwagę pojemność baterii. (Źródło zdjęcia: Fisker)
Odzyskanie zasięgu w Fisker Ocean Extreme może zająć trochę czasu, biorąc pod uwagę pojemność baterii. (Źródło zdjęcia: Fisker)
W pełni elektryczny SUV Fisker Ocean Extreme właśnie otrzymał szacunkowy zasięg EPA, osiągając w testach EPA ocenę 360 mil. Ocean Extreme nie tylko znacznie wyprzedza Teslę Model Y, ale także osiąga najlepszą ocenę EPA spośród wszystkich elektrycznych SUV-ów z ceną poniżej 200 000 USD. Zbadanie pojemności akumulatora Ocean Extreme zapewnia jednak nieco więcej kontekstu dla porównania.
E-Mobility Launch Business

Fisker oficjalnie ogłosił na stronie https://investors.fiskerinc.com/news/news-details/2023/All-Electric-Fisker-Ocean-Extreme-Achieves-EPA-Range-of-360-Miles-the-Longest-of-Any-New-Electric-SUV-Under-200000-Sold-in-the-United-States-Today/default.aspx szacunkowy zasięg EPA dla swojego długo oczekiwanego w pełni elektrycznego SUV-a Ocean Extreme, wynoszący imponujące 360 mil. Po drugiej stronie stawu ten sam pojazd osiągnął ocenę WLTP na poziomie 440 mil w Wielkiej Brytanii, podczas gdy poprzednie szacunki Fiskera dla Ocean Extreme w USA wskazywały na zasięg około 350 mil.

Dla porównania, Tesla Model Y crossover SUV Tesli - najbliższe porównanie w ofercie Tesli - osiąga 330 mil zasięgu EPA w wersji AWD z podwójnym silnikiem. Model X jest bliżej, z zasięgiem 348 mil, ale jest nieco większy niż Ocean. Fisker Ocean Extreme ma baterię o pojemności 113 kWh, podczas gdy bateria dalekiego zasięgu Modelu Y jest zgłaszana jako 81 kWh jako 81 kWh. Tak więc Ocean Extreme ma o 39,5% większą pojemność baterii, chociaż zapewnia tylko około 9% większy zasięg z tej większej baterii.

Ta różnica w wydajności może nie wydawać się ogromna, ale większa bateria oznacza, że ładowanie Fisker Ocean Extreme prawie na pewno potrwa dłużej - zwłaszcza na ładowarce sieciowej - co oznacza dłuższe postoje podczas długich podróży i możliwość opuszczania domu każdego ranka z baterią poniżej 100%, pomimo nocnego ładowania. Ta kwestia wydajności wydaje się być tematem wśród większych, mniej wydajnych elektrycznych SUV-ów na rynku, a właściciel Rivian R1T niedawno zgłosił podobne skargi w długoterminowej recenzji.

SUV Fisker Ocean Extreme jest napędzany dwusilnikowym układem AWD podobnym do układu napędowego Tesli Model Y, więc nie jest jasne, dlaczego Ocean Extreme miałby być mniej wydajny niż Model Y, poza przewagą aerodynamiczną w Modelu Y. Fisker ma szybszy czas 0-60 mph wynoszący zaledwie 3,6 sekundy, w porównaniu do 4,8 sekundy Modelu Y AWD Long Range, co wskazuje na mocniejsze silniki.

Tak czy inaczej, pomimo imponującego zasięgu Fiskera, Ocean nie wydaje się być skierowany na ten sam rynek, a większość języka otaczającego Fiskera ma związek z emocjami i radością z jazdy, a nie z podejściem skoncentrowanym na technologii, jakie przyjmuje Tesla. Fisker ogłosił nawet gotowy do jazdy w terenie pakiet Force-E dla modelu Ocean Extreme dla Ocean Extreme, który ma na celu wykorzystanie wysokiej mocy wyjściowej i szczegółowej kontroli elektrycznego układu napędowego do jazdy w terenie.

Fisker Ocean Extreme ma zostać wydany pod koniec 2023 roku z oczekiwaną ceną 68 999 USD, co plasuje go gdzieś pomiędzy Teslą Model Y i Modelem X i nieco poniżej Rivian R1S.

Kup podwójną ładowarkę samochodową USB Belkin 24W + kabel Lightning na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Fisker Ocean Extreme pokonuje Teslę Model Y pod względem szacowanego zasięgu EPA, ale pozostaje w tyle pod względem wydajności
Julian van der Merwe, 2023-06- 2 (Update: 2023-06- 2)