Notebookcheck Logo

Dyrektor generalny Stellantis zwraca uwagę na spadek zysków Tesli, ponieważ producent pojazdów elektrycznych stoi w obliczu rosnącej konkurencji w zmieniającym się krajobrazie

Tesla nieustannie walczy o zwiększenie mocy produkcyjnych i jakości, starając się konkurować z szerszym rynkiem motoryzacyjnym. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla nieustannie walczy o zwiększenie mocy produkcyjnych i jakości, starając się konkurować z szerszym rynkiem motoryzacyjnym. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, poczynił kilka interesujących uwag na temat przyszłości Tesli w swojej ostatniej półrocznej prezentacji wyników. Prezes odniósł się w szczególności do niedawnego spadku rentowności Tesli, która zaczyna konkurować ze starszymi producentami samochodów na wysoce konkurencyjnym rynku z agresywnymi cenami i surowymi wymogami produkcyjnymi.
E-Mobility Business

Istnieje wiele powodów, dla których Tesla odniosła sukces i skalę, jaką cieszy się obecnie na rynku pojazdów elektrycznych, z których nie najmniej ważne to przewaga wczesnego gracza i imponujące zaangażowanie w sieć Supercharger. Teraz jednak, gdy więcej starszych producentów samochodów wkracza do walki, poprzednie zalety Tesli mogą nie wystarczyć - przynajmniej tak twierdzi Stellantiscarlos Tavares (za pośrednictwem Reuters).

"Wkraczają do mojego świata, świata rygorystycznych cen, konkurencyjności kosztowej i kwestii operacyjnych, z którymi może się zmierzyć duża firma, taka jak nasza" - Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Dyrektor generalny Stellantis może mieć tutaj rację, ponieważ w ciągu ostatnich kilku miesięcy nastąpiły znaczące zmiany zarówno w ofercie Tesli, jak i na całym rynku pojazdów elektrycznych. Nie tylko starsi producenci samochodów, tacy jak BMW, Chevrolet, Ford, Hyundai, Kia, Stellantis i Volvo zaczęli poważnie konkurować na rynku pojazdów elektrycznych, ale Tesla stoi również w obliczu ostrej konkurencji na froncie chińskim.

"Jeśli będziemy ścigać się o dno, jeśli chodzi o stawienie czoła Chińczykom za pomocą obniżek cen, Tesla będzie miała problemy z tą strategią, zanim my to zrobimy, ponieważ jesteśmy bardziej dochodowi niż Tesla"

Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane wzrostem konkurencji, zmianą popytu, łańcucha dostaw i wydajności produkcji, czy też kombinacją tych czynników, Tesla ostatnio ucierpiała na marżach zysku. Wynika to z agresywnej strategii cenowej przyjętej po rozpoczęciu wojny cenowej https://www.notebookcheck.net/Tesla-shaves-US-10-000-off-the-Model-X-as-its-price-war-engulfs-the-Model-S-as-well.699304.0.html na początku tego roku.

"Wynikiem tego, że Tesla wkracza teraz do mojego świata, jest to, że ich rentowność spadła z ponad 17% w pierwszej połowie 2022 roku do 10,5% w pierwszej połowie 2023 roku. Byli bardziej rentowni niż Stellantis, teraz są mniej rentowni niż Stellantis"

Z drugiej strony, Znaczne spadki cen Tesli mogą być pewnego rodzaju manewrem szachowym 4D, mającym na celu wywarcie większej presji na konkurencję. Wydaje się, że znacznie dywersyfikuje swoje źródła przychodów, otwierając swoją sieć Supercharger https://www.notebookcheck.net/Volvo-joins-Ford-GM-Rivian-on-Tesla-NACS-hype-train-with-new-charging-hardware-from-2025.728752.0.html dla innych marek pojazdów elektrycznych poprzez zwiększone wykorzystanie portu NACS.

Niestety, ta strategia dywersyfikacji może odbyć się kosztem osłabienia przewagi konkurencyjnej, jaką zapewniała Tesli sieć Supercharger. Jednak po raz pierwszy w historii pojazdy elektryczne zbliżają się do parytetu cenowego z ich odpowiednikami ICE, co może być tylko dobrą rzeczą dla konsumentów, którzy chcą zdobyć samochód elektryczny.

Ze swojej strony Stellantis wydaje się być ukierunkowany na wiele frontów ze swoją strategią EV, z kolorowymi Fiatami 500e i 600e kompaktowe hatchbacki, Jeep Avenger EV i nadchodzący RAM 1500 REVmiędzy innymi. Dopiero okaże się, jak opłacalne są wysiłki Stellantis w zakresie pojazdów elektrycznych, ponieważ firma jest nieco spóźniona w grze.

Można śmiało powiedzieć, że wielu nabywców samochodów prawdopodobnie czeka, aż bardziej znane marki wprowadzą na rynek wykonalne pojazdy elektryczne, zanim przejdą na napęd elektryczny. Branża motoryzacyjna wydaje się zmierzać w tym kierunku, zwłaszcza po niedawnym ogłoszeniu nowej, ambitnej sieci ładowania pojazdów elektrycznych https://www.notebookcheck.net/Tesla-Superchargers-rivalled-by-new-GM-BMW-Mercedes-Honda-and-Hyundai-fast-charging-network-that-banks-on-Biden-s-subsidies.736781.0.html przez kilka tradycyjnych marek samochodowych, w tym BMW, Hyundai, Kia i Stellantis.

Pobierz ładowarkę ChargePoint Home Flex EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Dyrektor generalny Stellantis zwraca uwagę na spadek zysków Tesli, ponieważ producent pojazdów elektrycznych stoi w obliczu rosnącej konkurencji w zmieniającym się krajobrazie
Julian van der Merwe, 2023-07-28 (Update: 2023-07-28)