Notebookcheck Logo

BYD zbuduje pierwszą fabrykę akumulatorów sodowo-jonowych pomimo spadku cen litu

Robot fabryczny BYD Blade Battery (zdjęcie: BYD)
Robot fabryczny BYD Blade Battery (zdjęcie: BYD)
Tanie akumulatory sodowo-jonowe bez drogiego litu wkraczają na rynek pomimo spadających cen węglanu litu. Firma BYD, drugi co do wielkości na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych, zbuduje swoją pierwszą fabrykę do masowej produkcji nowatorskiej chemii sodowo-jonowej.
E-Mobility

BYD, największy na świecie producent pojazdów elektrycznych po Tesli, jest również jednym z największych producentów akumulatorów w branży. Niedawno zaczął dostarczać Tesli niedrogie akumulatory fosforanowo-żelazowe do podstawowego Modelu Yale jej inwestycja w tańsze chemikalia wkrótce rozszerzy się o ogniwa sodowo-jonowe.

Firma produkująca akumulatory do pojazdów elektrycznych FinDreams, którą BYD wydzielił kilka lat temu, zawarła umowę joint venture z Huaihai Holding Group na rozwój działalności w zakresie produkcji akumulatorów sodowo-jonowych. Obie firmy stworzą największą fabrykę akumulatorów sodowo-jonowych dla małych pojazdów elektrycznych, wykorzystując doświadczenie BYD w produkcji, podczas gdy rozległa sieć Huaihai zapewni sprzedaż i marketing.

BYD niedawno wypuściło Seagull za 15 000 USD - potencjalnego konkurenta Tesli Model 2 potencjalnego konkurenta Tesli Model 2 w Chinach - który według pierwszych plotek miał otrzymać wersję z akumulatorem sodowo-jonowym, ale został wprowadzony na rynek z ogniwami LFP. Wydaje się raczej, że pierwszymi pojazdami, które otrzymają najtańszą chemię akumulatorową w masowej produkcji, będą jeszcze mniejsze samochody elektryczne, takie jak E10X, maleńki produkt partnerstwa VW z JAC.

Wykorzystując ogniwa Na-ion firmy HiNa Batterysehol E10X jest w stanie przejechać około 157 mil (252 km) na jednym ładowaniu i ładuje się w 15 minut, a jego ogniwa oferują gęstość energii 145 Wh/kg. Największy na świecie producent akumulatorów CATL opracował akumulator sodowo-jonowy o gęstości 160 Wh/kg który, jak niedawno zapowiedział, trafi w pierwszej kolejności do modeli Cherry.

Nie jest jeszcze jasne, jaką gęstość energii będą oferować pierwsze partie akumulatorów Na-ion BYD z nowej fabryki, ale sam fakt, że wkrótce wejdą one do masowej produkcji, mówi wiele o zaufaniu, jakim producent darzy tę technologię. Posunięcie to jest jeszcze ważniejsze teraz, gdy drastyczny spadek ceny węglanu litu sprawił, że plany rozwoju i produkcji akumulatorów sodowo-jonowych stały się znacznie mniej lukratywne niż jeszcze kilka miesięcy temu.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > BYD zbuduje pierwszą fabrykę akumulatorów sodowo-jonowych pomimo spadku cen litu
Daniel Zlatev, 2023-06-12 (Update: 2023-06-12)