Notebookcheck Logo

5 nm układ do autonomicznej jazdy NIO Shenji debiutuje z mocą 4 procesorów Nvidia Drive Orin

5 nm układ Shenji ma imponujące parametry (zdjęcie: NIO)
5 nm układ Shenji ma imponujące parametry (zdjęcie: NIO)
Autonomiczny procesor jazdy w dzisiejszych samochodach elektrycznych może pewnego dnia przyczynić się do zjawiska zmian klimatycznych w takim stopniu, jak robią to centra danych, ale na razie częstotliwość taktowania jest włączona. NIO właśnie zaprezentowało domowy układ Shenji 5 nm, który trafi do pierwszego elektrycznego sedana klasy premium.
E-Mobility

Samojezdna gra procesorów producentów samochodów elektrycznych rozwija się skokowo, a NIO właśnie zaprezentowało układ homebrew, który przenosi moc czterech procesorów Nvidia Drive Orin. Nazwany Shenji NX9031, dwa z tych nowych procesorów zastąpią zwykłe chipy Orin w nadchodzącym luksusowym samochodzie NIO ET9 sedan.

Shenji NX9031 jest zbudowany w nowoczesnym procesie produkcyjnym 5 nm i zawiera ponad 50 miliardów tranzystorów, dzięki czemu samochody NIO mają prawdziwą przewagę nad konkurencją. Nowo utworzony dział chipów NIO jest kierowany przez osobę, która pracowała nad sprzętem Oppo i Xiaomi, a jego cele są bardzo ambitne.

Jego debiutancka edycja obsługuje do 32 rdzeni procesora i 8 GB pamięci RAM LPDDR5X, a jego wydajność wynosi ponad 600 000 DMIPS. Cała ta sieć neuronowa przetwarzająca dane wejściowe na żywo z wielu kamer i czujników w NIO ET9 jest wyposażona w redundancje w postaci drugiego procesora Shenji NX9031 na wypadek, gdyby pierwszy z jakiegoś powodu wyzionął ducha.

Potężne chipsety samochodowe, takie jak Shenji NX9031, nie są obce kontrowersjom wynikającym z ich znacznego zużycia energii, niezależnie od tego, czy są zbudowane w oszczędnym procesie 5 nm, czy też nie. Zgodnie z niedawnym artykułem badawczym autorstwa MIT studenta aeronautyki i astronautyki Soumya Sudhakar:

Jeśli po prostu utrzymamy dotychczasowe trendy w zakresie dekarbonizacji i obecne tempo poprawy wydajności sprzętu, nie wydaje się, aby wystarczyło to do ograniczenia emisji z obliczeń na pokładzie pojazdów autonomicznych. Może to stać się ogromnym problemem. Jeśli jednak uda nam się go wyprzedzić, będziemy mogli zaprojektować bardziej wydajne pojazdy autonomiczne, które od samego początku będą miały mniejszy ślad węglowy.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > 5 nm układ do autonomicznej jazdy NIO Shenji debiutuje z mocą 4 procesorów Nvidia Drive Orin
Daniel Zlatev, 2023-12-26 (Update: 2023-12-26)