Notebookcheck Logo

Wycofanie pasów bezpieczeństwa Tesla Model S i X zmusza ponad 15 tys. pojazdów elektrycznych do odwiedzenia centrów serwisowych z powodu ryzyka obrażeń

Tesla Model S jest obecnie najbardziej sportowym pojazdem Tesli w sprzedaży. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla Model S jest obecnie najbardziej sportowym pojazdem Tesli w sprzedaży. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla ogłosiła, że wycofuje ponad 15 000 swoich Model S i Model X EV po tym, jak firma odkryła, że zapięcia pasów bezpieczeństwa w przednim rzędzie mogły zostać nieprawidłowo dokręcone po naprawie. Jak dotąd ani Tesla, ani NHTSA nie powiązały żadnych zgonów ani obrażeń z potencjalnie luźnym sprzętem.
E-Mobility Fail Business

Tesla ma długą historię wycofywania swoich pojazdów elektrycznych. Podczas gdy wiele wycofań Tesli można rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania i nie wymagają podróży do centrum serwisowego, wiele z ostatnich wycofań firmy https://www.notebookcheck.net/Tesla-recalls-2023-Model-Y-for-potentially-disastrous-loose-steering-wheel-retention-hardware.724257.0.html było związanych ze sprzętem, co oznacza, że konieczna jest wizyta u dealera. Niedawny problem https://www.tesla.com/support/recall-model-s-model-x-seat-belt-anchor z pasami bezpieczeństwa Tesli Model X i S zaowocował dobrowolnym wycofaniem z rynku, które będzie wymagało fizycznej wizyty w pobliskim centrum serwisowym, zgodnie z Consumer Reports.

Problem dotyczy wybranych modeli od 2021 do 2023 Model S i X pojazdy. W dotkniętych pojazdach kotwice pasów bezpieczeństwa w przednim rzędzie mogły nie zostać prawidłowo zapięte podczas poprzedniej naprawy. Aby rozwiązać ten problem, Tesla zaleca właścicielom odpowiednich modeli skorzystanie ze strony Tesla VIN Recall Search lub narzędzia NHTSA VIN Recall Search aby ustalić, czy ich pojazd wymaga przeglądu.

Ponadto Tesla radzi, aby kierowcy mogli samodzielnie sprawdzić problem, czekając na wizytę w lokalnym centrum serwisowym Tesla.

Jeśli jednak obawiasz się o stan pasa bezpieczeństwa przed zaplanowaną inspekcją, możesz wykryć ten stan, pociągając bardzo mocno za biodrową część pasa bezpieczeństwa z siłą co najmniej 15 funtów. Ta procedura może wykryć nieprawidłowo zamocowany pas bezpieczeństwa, ale wykonanie tej procedury nie zastępuje konieczności przeprowadzenia inspekcji przez technika Tesli.

Firma nie mówi, w jaki sposób pomaga to użytkownikowi określić, czy kotwica pasa bezpieczeństwa jest luźna, ale przypuszczalnie podczas wykonywania tej kontroli wystąpi luz lub poruszenie pasa bezpieczeństwa. Wycofanie dotyczy dokładnie 15 869 pojazdów, co stanowi około 14% z 121 605 Model S i X pojazdy sprzedawane w latach 2021-2023.

Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Wycofanie pasów bezpieczeństwa Tesla Model S i X zmusza ponad 15 tys. pojazdów elektrycznych do odwiedzenia centrów serwisowych z powodu ryzyka obrażeń
Julian van der Merwe, 2023-07-22 (Update: 2023-07-22)