Notebookcheck Logo

Wyciekła niesamowita wydajność ray tracingu PS5 Pro z nawet 400% wzrostem w porównaniu do PS5 wraz ze szczegółami niestandardowego konkurenta DLSS

Sony wprowadziło na rynek PlayStation 5 w 2020 roku. (Źródło: Kerde Severin)
Sony wprowadziło na rynek PlayStation 5 w 2020 roku. (Źródło: Kerde Severin)
PS5 Pro wydaje się być ogromnym ulepszeniem w porównaniu do PS5 z GPU, który może przynieść ponad 3-krotny wzrost TFLOP, a także od 2 do 4 razy lepszą wydajność ray racingu, zgodnie z najnowszym przeciekiem z Moore's Law Is Dead. Wyciek ujawnia również kluczowe szczegóły dotyczące niestandardowej technologii skalowania obrazu PS5 Pro.
Gaming Console Leaks / Rumors

Sony ma podobno wypuścić PS5 Pro jeszcze w tym roku, potencjalnie we wrześniu, z dużą poprawą wydajności w stosunku do podstawowego PS5. Jak dotąd, przecieki twierdziły że PS5 Pro będzie wyposażone w 8-rdzeniowy procesor Zen 2, do 30 WGP (60 CU) GPU, 16 GB pamięci działającej z prędkością 18 Gbps i 256-bitową magistralę pamięci.

Serwis Moore's Law Is Dead (MLID) opublikował na stronie nowy film z przecieku dotyczącego PS5 Pro który ujawnia niesamowite szczegóły na temat GPU, uczenia maszynowego i niestandardowej technologii skalowania Sony.

GPU PS5 Pro z nawet 4x szybszym ray tracingiem

MLID prezentuje w filmie dokument, który wymienia "wyższą wydajność GPU" jako jeden z trzech głównych punktów sprzedaży PS5 Pro (o nazwie kodowej "Trinity"). Procesor graficzny PS5 Pro jest rzekomo "większy" i zapewnia 45% wzrost wydajności w porównaniu do standardowego PS5. Chociaż proponowany wzrost wydajności jest spory, to jest on nieco mniejszy niż w poprzednim raporcie, w którym liczba ta wynosiła 50-60%.

Co więcej, MLID donosi, że procesor graficzny PS5 Pro jest od 2 do 4 razy lepszy w ray tracingu niż podstawowy PS5 (Dostępny na Amazon). Jest to zgodne z przeciekiem z grudnia 2023 roku który zakładał ponad 2-krotną poprawę. Co ciekawe, jeśli PS5 Pro ma ray tracing, który jest ponad dwa razy szybszy niż zwykłe PS5, to PS5 Pro może nie mieć prostego procesora graficznego RDNA 3 lub 3.5, jak wyciekło.

Proszę wziąć pod uwagę, że RX 7900 XTXnajszybszy procesor graficzny RDNA 3 na rynku, jest tylko o 36% szybszy niż oparty na RDNA 2 RX 6900 XT, zgodnie z testami RT w 4K przeprowadzonymi przez TechPowerUP. Ponieważ PS5 posiada procesor graficzny RDNA 2, rzekome PS5 Pro z płytą RDNA 3 nie przyniosłoby wydajności zbliżonej do tych, które wyciekły, chyba że zawiera pewne ulepszenia RT, których nie widać na zwykłych kartach RDNA 3. Może tak właśnie być, ponieważ wcześniejsze plotki sugerowały, że GPU PS5 Pro zawiera technologię RT z RDNA 4.

Idąc dalej, MLID donosi również, że GPU konsoli może pochwalić się 300 TOPs 8-bitowego uczenia maszynowego Integer i 67 TFLOPs 16-bitowej lub 33,5 TFLOPs 32-bitowej wydajności zmiennoprzecinkowej. Dla porównania, podstawowa wersja PS5 i Xbox Series X(do kupienia na Amazon) mają wydajność odpowiednio 10,28 i 12 TFLOPs.

PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR)

PS5 Pro jest podobno wykorzystuje niestandardową technologię podobną do DLSS do skalowania w górę. MLID sugeruje, że technologia ta nosi nazwę "PlayStation Spectral Super Resolution" i jest "Temporal Anti-aliasing Upscale", która jest przyspieszana za pomocą uczenia maszynowego. Upscaler obsługuje maksymalną rozdzielczość 4K z obsługą wyższych rozdzielczości podobno na kartach w przyszłych wersjach.

Zgodnie z dokumentem uzyskanym przez MLID, PSSR jest bardzo podobny do DLSS i FSR pod względem wymagań wejściowych, obsługuje pełny HDR i działa z rozdzielczością dynamiczną. Co więcej, upscaler najwyraźniej nie wymaga szkolenia w poszczególnych grach, podobnie jak DLSS.

Jeśli chodzi o wymagania dotyczące zasobów, PSSR rzekomo potrzebuje 250 MB pamięci i 2 ms na przeskalowanie sygnału wejściowego 1080p do 4K. Ten czas działania może jednak ulec zmianie w przyszłości, ponieważ trwają prace nad optymalizacjami.

Krótko mówiąc, wydajność GPU i skalowanie mogą być zabójczą bronią PS5 Pro. Mogłoby to pozwolić Sony sprzedawać konsolę jako bestię 4K, która nie tylko może wykonywać niesamowity ray tracing, ale także robić to przy wysokiej liczbie klatek na sekundę.

Chociaż wszystko to brzmi niesamowicie i zdecydowanie nie możemy się doczekać, aby dowiedzieć się więcej, ważne jest, aby traktować te informacje z przymrużeniem oka.

(Źródło: Prawo Moore'a umarło)
(Źródło: Prawo Moore'a umarło)
(Źródło: Prawo Moore'a umarło)
(Źródło: Prawo Moore'a umarło)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Wyciekła niesamowita wydajność ray tracingu PS5 Pro z nawet 400% wzrostem w porównaniu do PS5 wraz ze szczegółami niestandardowego konkurenta DLSS
Fawad Murtaza, 2024-03-15 (Update: 2024-03-15)